Εκπαίδευση μεταναστών: πορεία προς τη διαπολιτισμικότητα; Ανάλυση νομοθετικού πλαισίου (1990-σήμερα)

Περίληψη

Στην Ελλάδα, οι μεταναστευτικές ροές από τη δεκαετία του 1990 και μετά διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων ετών σε τέτοιο βαθμό που γίνεται λόγος για «νέα μετανάστευση». Μετανάστες και πρόσφυγες της περιόδου ήταν αρχικά ομογενείς. Το άνοιγμα των ελληνοαλβανικών συνόρων το 1991 οδήγησε σε μεγάλη εισροή από τη γειτονική χώρα. Ταυτόχρονα, από το 2000, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο πρόσφυγες προσέγγισαν τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια από τη Μέση Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική. Οι πολιτικές ένταξης, με ένα ευρύ πλέγμα από τη μεταναστευτική, τη δημόσια και την εκπαιδευτική πολιτική έχουν προσπαθήσει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της. Η παρούσα έρευνα αναγνωρίζει την ανάγκη ανάλυσης του θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση μεταναστών και προσφύγων στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1990 έως τις μέρες μας. Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τις ιδεολογικές βάσεις των πολιτικών που επιλέγονται και εφαρμόζονται κάθε φορά. Σε κάθε περίπτωση, εξετάζεται αν οι επιλογές που έγιναν δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Greece, migratory flows from the 1990s onwards differ from those of previous years to such an extent that there is talk of "new migration". Immigrants and refugees of the period were initially expatriates. The opening of the Greek-Albanian border in 1991 led to a large influx from the neighboring country. At the same time, since 2000, more than one million refugees approached Southeastern Europe and the Balkans from middle Europe, Asia, and Africa. Integration policies, with a wide network of immigration, public and educational policies, have tried to deal with the issue. The present research recognizes the need to analyze the institutional framework for the education of immigrants and refugees in Greece from the 1990s to the present day. The aim of the research is to investigate the ideological underpinnings of the policies that have been selected and implemented each time. In any case, it is being examined whether the choices made each time were shaped by the different characteris ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52956
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52956
ND
52956
Εναλλακτικός τίτλος
Migrant education: a path to interculturalism? Analysis of institutional framework (1990-present)
Συγγραφέας
Ελευθερίου, Παρασκευή (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παρθένης Χρήστος
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Μιχάλης Αθανάσιος
Πασιάς Γεώργιος
Μπάρος Βασίλειος
Γκόβαρης Χρήστος
Νικολάου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κριτική ανάλυση λόγου; Θεσμικό πλαίσιο 1990-2022
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)