Πολιτισμική ετερότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: ο ρόλος του εκπαιδευτικού και της διαπολιτισμικής συμβουλευτικής στην ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη διαπολιτισμική συμβουλευτική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση της πολυπολιτισμικής σχολικής πραγματικότητας. Παρουσιάζονται αρχικά οι απόψεις της ερευνητικής κοινότητας, σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο, σχετικά με τις έννοιες πολυπολιτισμικότητα και διαπολιτισμικότητα και η σχέση τους με την αγωγή και εκπαίδευση στη σχολική πρακτκή. Στο πλαίσιο αυτό αναλύονται τα μοντέλα εκπαίδευσης που υιοθέτησαν οι χώρες υποδοχής μεταναστών από τη δεκαετία του ’60 και επιχειρείται ιστορική προσέγγιση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και στην Ευρώπη με τελικό σταθμό την Ελλάδα. Γίνεται σαφές ότι η συμβουλευτική ως θεσμός και ως λειτουργία αποτελεί αναγκαιότητα στο πλαίσιο του νέου πολυπολιτισμικού σχολείου στην Ελλάδα, προς την κατεύθυνση επίλυσης προβλημάτων – σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, προβλημάτων προσαρμογής κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis is the exploration of both the educators’ views regarding Intercultural Counseling in Primary Education and the role of the educator in the multicultural school reality.First, there will be a presentation of the views of the scientific community at international and Greek level as regards the concepts of multiculturalism and interculturalism and their relevance to school education. The educational models that since the 1960s have been adopted by the countries of reception of immigrants will be analysed and a historical approach of intercultural education in the USA, Canada, Australia, Europe and finally Greece will be attempted. It will become obvious that Counseling constitutes a necessity -both as an institution and a function within the frames of the new multicultural school in Greece- towards the resolution of problems among members of the educational community, adjustment-related problems and behavioral problems. There will be reference to intercultur ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33061
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33061
ND
33061
Εναλλακτικός τίτλος
Cultural diversity in primary education: teacher's role and intercultural counceling's in foreign student's assimilation
Συγγραφέας
Μάνου, Αγγελική (Πατρώνυμο: Ταξίαρχος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Πολεμικός Νικήτας
Κοντάκος Αναστάσιος
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Γκόβαρης Χρήστος
Ξανθάκου Ποτίτσα
Παπαηλιού Χριστίνα
Σταμάτης Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική συμβουλευτική; Πολιτισμική ετερότητα; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Αλλοδαποί μαθητές; Ρόλος του εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)