Περίληψη
Βασικός σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών, την επιστημονική & παιδαγωγική τους δηλ. επάρκεια σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την ικανότητα (διδακτικές δεξιότητες) να κάνουν πράξη τις βασικές αρχές, τα «αξιώματα» και τα παραδείγματα της διαπολιτισμικής αγωγής στη σχολική τάξη. Στους επιμέρους στόχους της έρευνας περιλαμβάνονται: · Η διερεύνηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και η συμβολή τους στη διαπολιτισμική ετοιμότητα. · Η διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για το νομοθετικό πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (Ελλάδα, Ε.Ε. & Διεθνείς Οργανισμοί) και η διερεύνηση του πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί το περιεχόμενο, τους στόχους και τις προσεγγίσεις της Δ.Ε. · Η εξέταση των διδακτικών προσεγγίσεων που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και η δυνατότητα χρησιμοποίησης εναλλακτικών μοντέλων διδασκαλίας που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. · Η μελέ ...
Βασικός σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών, την επιστημονική & παιδαγωγική τους δηλ. επάρκεια σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την ικανότητα (διδακτικές δεξιότητες) να κάνουν πράξη τις βασικές αρχές, τα «αξιώματα» και τα παραδείγματα της διαπολιτισμικής αγωγής στη σχολική τάξη. Στους επιμέρους στόχους της έρευνας περιλαμβάνονται: · Η διερεύνηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και η συμβολή τους στη διαπολιτισμική ετοιμότητα. · Η διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για το νομοθετικό πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (Ελλάδα, Ε.Ε. & Διεθνείς Οργανισμοί) και η διερεύνηση του πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί το περιεχόμενο, τους στόχους και τις προσεγγίσεις της Δ.Ε. · Η εξέταση των διδακτικών προσεγγίσεων που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και η δυνατότητα χρησιμοποίησης εναλλακτικών μοντέλων διδασκαλίας που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. · Η μελέτη των απόψεων και των γνώσεων των εκπαιδευτικών για το Ολοήμερο σχολείο, τους θεσμούς αντισταθμιστικής εκπ/σης (Τ.Υ. & Φ.Τ.) και τη συμβολή τους στην ομαλή ένταξη των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών. · Η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για τη μετανάστευση και τα χαρακτηριστικά του «διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού». ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Η διεξαγωγή της μελέτης, η διερεύνηση του σκοπού και η εξέταση των ερευνητικών ερωτημάτων διέπεται από τους ακόλουθους περιορισμούς και οριοθετήσεις: Για τη συλλογή των δεδομένων του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκαν όργανα αυτοαναφοράς (ερωτηματολόγια) χωρίς τη χρήση άλλων μεθόδων συλλογής δεδομένων όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν μόνο οι απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς την πολυπολιτισμικότητα και δεν καταγράφθηκαν οι απόψεις των μαθητών και των γονιών τους. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε η νομοθετική μέθοδος, χωρίς ωστόσο ο μεθοδολογικός σχεδιασμός της έρευνας να απορρίπτει και τη χρήση της ιδιογραφικής μεθόδου. Στην έρευνα συμμετείχαν επτακόσιοι είκοσι έξι (726) δάσκαλοι, οι οποίοι εργάζονταν σε σχολεία της Ελλάδας. Από το σύνολο των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών (458, ή ποσοστό 63.1%) ήταν άνδρες και διακόσιοι εξήντα οκτώ (268, ή ποσοστό 36.9%) γυναίκες. Ειδικότερα, σχετικά με τις περιοχές των σχολείων στις οποίες υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί της έρευνας, σύμφωνα με τις απαντήσεις, τετρακόσιοι είκοσι ένας (421, ή ποσοστό 58.0%) εργάζονται σε σχολείο του νομού Αττικής, ενώ τριακόσιοι πέντε (305, ή ποσοστό 42.0%) υπηρετούν και εργάζονται σε σχολεία που βρίσκονται σε άλλους νομούς της Ελλάδας. Για την επίτευξη του σκοπού και των στόχων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ως μέσο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο συντάχθηκε από τον ερευνητή - υπεύθυνο της έρευνας σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή. Οι ερωτήσεις διατυπώθηκαν με βάση το θεωρητικό μέρος της μελέτης, δηλαδή με βάση τις θεωρητικές και εμπειρικές μελέτες, οι οποίες πραγματεύονται το αντικείμενο της μελέτης, αλλά και κατόπιν ημιδομημένων συνεντεύξεων (semi-structured interviews) και ανταλλαγής απόψεων και πληροφοριών με τους εκπαιδευτικούς πολυπολιτισμικών σχολείων (Ανδρεαδάκης & Βάμβουκας, 2005:63) καθότι «η επιστημονική αξία του ερωτηματολογίου εξαρτάται από εκείνους που το συντάσσουν και από εκείνους που το χρησιμοποιούν» (Τσιπλιτάρης & Μπαμπάλης, 2006:79). Πιλοτική εφαρμογή έγινε σε 15 εκπαιδευτικούς του νομού Αττικής. Σκοπός πιλοτικής μελέτης: Εξέταση αν οι χρησιμοποιούμενοι όροι γίνονται κατανοητοί από τους συμμετέχοντες. Λεκτική διατύπωση των ερωτημάτων. Σαφήνεια ερωτήσεων. Προβλήματα στη διαδικασία απάντησης, κωδικοποίησης και ανάλυσης των ερωτημάτων. Αφαίρεση θεμάτων που δεν παρείχαν χρήσιμες πληροφορίες. Το μέσο συλλογής δεδομένων, στην τελική του μορφή, αποτελείται από σαράντα ένα (41) ερωτήματα, τα οποία συνιστούν δύο βασικά μέρη. ..................................................................................
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Hauptzweck der Studie ist die Kompetenz der Lehrkraefte zu erforschen, deren wissenschaftliche und paedagogische Effizienz in der Interkulturellen Bildung und deren Faehigkeit (Lehrfaehigkeit) die Grundprinzipien und die Beispiele der Interkulturellen Bildung in der Schulklasse in die Praxis umzusetzen. Die Nebenziele der Forschung beinhalten: Die Erforschung des Bildungsinhalts und der Fortbildung der Lehrkraefte und deren Beitrag zur interkulturellen Bereitschaft. Die Erforschung der Kenntnisse der Lehrkraefte ueber den gesetzlichen Rahmen der Interkulturellen Bildung (Griechenland, EU & Internationale Organisationen) und die Erforschung deren Auffassung des Inhalts, des Zwecks und den Ansaetzen der Interkulturellen Bildung. Die Erforschung der angewanden didaktischen Methoden der Lehrkraefte, aber auch die Moeglichkeit der Anwendung von alternativen Lehrmodellen die die aktive Teilnahme der Schueler im Lernprozess unterstuetzen und foerdern. Die Erforschung der Meinungen und Kennt ...
Hauptzweck der Studie ist die Kompetenz der Lehrkraefte zu erforschen, deren wissenschaftliche und paedagogische Effizienz in der Interkulturellen Bildung und deren Faehigkeit (Lehrfaehigkeit) die Grundprinzipien und die Beispiele der Interkulturellen Bildung in der Schulklasse in die Praxis umzusetzen. Die Nebenziele der Forschung beinhalten: Die Erforschung des Bildungsinhalts und der Fortbildung der Lehrkraefte und deren Beitrag zur interkulturellen Bereitschaft. Die Erforschung der Kenntnisse der Lehrkraefte ueber den gesetzlichen Rahmen der Interkulturellen Bildung (Griechenland, EU & Internationale Organisationen) und die Erforschung deren Auffassung des Inhalts, des Zwecks und den Ansaetzen der Interkulturellen Bildung. Die Erforschung der angewanden didaktischen Methoden der Lehrkraefte, aber auch die Moeglichkeit der Anwendung von alternativen Lehrmodellen die die aktive Teilnahme der Schueler im Lernprozess unterstuetzen und foerdern. Die Erforschung der Meinungen und Kenntnisse der Lehrkraefte ueber die Ganztagsschulen , den Institutionen der Ausgleichsbildung (T.Y & F.T) und deren Beitrag zur nahtlosen Aufnahme der Auslands- und Remigranten Schueler. Die Erforschung der Ansichten von Lehrkraeften zur Einwanderung und die Eigenschaften der „Interkulturellen Lehrkraft“. Methodologie Die Durchfuehrung der Studie , die Erforschung des Zwecks und die Pruefung der Forschungsfragen zeichnen die folgenden Beschraenkungen und Abgrenzungen aus: Fuer die Sammlung der Daten wurden Fragebogen benutzt ohne andere wissenschaftliche Methoden der Datensammlung anzuwenden wie das Interview oder die Beobachtung. Im Rahmen dieser Studie wurden nur die Ansichten der Lehrkraefte untersucht bezueglich der Multikulturellen Erziehung . Die Meinungen der Schueler und deren Eltern wurden nicht registriert . Fuer die Studie wurde die Gesetzesmethode angewendet, ohne allerdings in der methodologischen Planung der Studie den Gebrauch der ideographischen Methode auszuschliessen. In der Studie haben 726 Lehrer teilgenommen, die in Schulen in Griechenland beschaeftigt waren. Von den insgesamt sieben hundert sechs und zwanzig (428, oder 63,1%) waren maennlich und zwei hundert acht und sechzig (268, oder 36.9%) weiblich. Bezueglich der Gebiete des Landes wo die Lehrer dieser Studie unterrichten und gemaess deren Antworten, vier hundert ein und zwanzig (421, oder 58,0%) sind in Schuelen der Attika Praefektur beschaeftigt , drei hundert fuenf (305 oder 42,0%) sind in Schulen anderer Praefekturen in Griechenland beschaeftigt. Fuer die Erreichung des Zwecks und der Ziele dieser Studie wurde als Mittel fuer die Sammlung der Daten der Fragebogen benutzt. Der Fragebogen wurde von dem Forscher - Verantwortlichen der Studie verfasst in Zusammenarbeit mit dem beaufsichtigenden Professor. Die Fragen wurden formuliert auf der Grundlage des theoretischen Teils der Studie, also auf der Grundlage der theoretischen und empirischen Studien , die sich mit dem Thema der Studie befassen, aber auch nach halbstukturierten Interviews und Austausch von Meinungen und Informationen mit den Lehrern von Interkulturellen Schulen (Andreadakis & Bamboukas, 2005:63) weil „der wissenschaftliche Wert des Fragebogens ist abhaengig von denen die es Verfassen und von denen die es benutzen“ (Tsiplitaris&Babalis, 2006:79). ...............................................................................................................................
περισσότερα