Ανάπτυξη σχολικών μονάδων ως αυτοαναφορική διαδικασία βελτίωσης της οργανωσιακής μάθησης και νοημοσύνης: το παράδειγμα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας

Περίληψη

Στη σημερινή εποχή της πολυπλοκότητας, οι ταχύτατοι αναπτυξιακοί ρυθμοί, η επέκταση του νέου τεχνολογικού περιβάλλοντος, η πολυπολιτισμικότητα και η ραγδαία αύξηση των διαθέσιμων πληροφοριών και γνώσεων οδήγησαν στην εξέλιξη των επιστημών και στο μετασχηματισμό των κοινωνικών δομών, δίνοντας μια νέα διάσταση στις απαιτήσεις για εκπαίδευση και μάθηση. Τα παραπάνω κατέστησαν απαραίτητες τις εκπαιδευτικές αλλαγές για την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Αδιαμφισβήτητα, η εκπαιδευτική αλλαγή αποτελεί μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία με ποικίλους παράγοντες να εμπλέκονται και να παρεισφρέουν στην πορεία της υλοποίησής της. Γι’ αυτό το λόγο, η δυνατότητα κατανόησης και διαχείρισης του φαινομένου της εκπαιδευτικής αλλαγής προϋποθέτει την εστίαση τόσο στο μικρο-επίπεδο της καθημερινής αλληλόδρασης μεταξύ των ατόμων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική πράξη, όσο και στο μακρο-επίπεδο του εκπαιδευτικού, αλλά και του κοινωνικού και του πολιτικού συστήματος, των οποίων αποτελεί υποσύστημα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the era of complexity, the rapid rates of growth, the expansion of the new technological environment, multiculturalism and the rapid increase in the available information and knowledge led to the development of science and the transformation of social structures, giving a new dimension to the demands for education and learning. The above have made the educational changes necessary for the effectiveness of the school. Undoubtedly, the educational change is an extremely complex process with multiple factors being engaged and intruded in its implementation. For this reason, the ability to understand and manage the phenomenon of the educational change requires focusing both on the micro-level of everyday interactivity among those involved in the educational practice, and the macro-level of the educational, social and political system, which is a subsystem. Having the systemic approach as a theoretical background and more specifically the theory of social systems of N. Luhmann, this thes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43701
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43701
ND
43701
Εναλλακτικός τίτλος
School Development as a self-referential process of improvement of the organizational learning and intelligence: the example of post - dictatorship Greece
Συγγραφέας
Αγγελάκου, Εξακουστή-Πετρούλα του Χρήστος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κοντάκος Αναστάσιος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σταμάτης Παναγιώτης
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Φεσάκης Γεώργιος
Μπαμπάλης Θωμάς
Κέφης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συστημική προσέγγιση; Θεωρία κοινωνικών συστημάτων του Luhmann; Διαστάσεις της πολυπλοκότητας; Πολυπλοκοτική ωρίμανση; Μανθάνων οργανισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
559 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)