Περίληψη
Το ερευνητικό αυτό εγχείρημα αναζητά τα χαρακτηριστικά, τις πτυχές, τις εξελίξεις και τις τάσεις που έχουν διαμορφωθεί, διαχρονικά, στο θέμα της επικοινωνίας στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα το ρόλο της στη λειτουργία συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας.Σκοπός αυτής της διατριβής είναι αφενός να ερευνήσει, σε θεωρητικό επίπεδο, την επικοινωνία και τις διαφορετικές πτυχές της στο πλαίσιο της πολυπλοκότητας των αλληλεπιδράσεων και αλληλεξαρτήσεων μεταξύ των μοντέλων διοίκησης ενός σχολείου και, αφετέρου, σε ερευνητικό επίπεδο να διερευνήσει τις απόψεις των Διευθυντών, Γυμνασίων και Λυκείων, αναφορικά με το βαθμό και την ποιότητα της επικοινωνιακής τους σχέσης με τους εκάστοτε εκπαιδευτικούς της σχολικής τους μονάδας και, αντιστρόφως, τη θέση των εκπαιδευτικών για το πώς ασκείται η επικοινωνία από τους Διευθυντές μέσα στο χώρο του σχολείου.Η οπτική γωνία, από την οποία αντιμετωπίζεται το θέμα της επικοινωνίας στη σχολική μονάδα, έχει διο ...
Το ερευνητικό αυτό εγχείρημα αναζητά τα χαρακτηριστικά, τις πτυχές, τις εξελίξεις και τις τάσεις που έχουν διαμορφωθεί, διαχρονικά, στο θέμα της επικοινωνίας στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα το ρόλο της στη λειτουργία συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας.Σκοπός αυτής της διατριβής είναι αφενός να ερευνήσει, σε θεωρητικό επίπεδο, την επικοινωνία και τις διαφορετικές πτυχές της στο πλαίσιο της πολυπλοκότητας των αλληλεπιδράσεων και αλληλεξαρτήσεων μεταξύ των μοντέλων διοίκησης ενός σχολείου και, αφετέρου, σε ερευνητικό επίπεδο να διερευνήσει τις απόψεις των Διευθυντών, Γυμνασίων και Λυκείων, αναφορικά με το βαθμό και την ποιότητα της επικοινωνιακής τους σχέσης με τους εκάστοτε εκπαιδευτικούς της σχολικής τους μονάδας και, αντιστρόφως, τη θέση των εκπαιδευτικών για το πώς ασκείται η επικοινωνία από τους Διευθυντές μέσα στο χώρο του σχολείου.Η οπτική γωνία, από την οποία αντιμετωπίζεται το θέμα της επικοινωνίας στη σχολική μονάδα, έχει διοικητικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα. Η μέθοδος της επισκόπησης που χρησιμοποιείται στο ερευνητικό μέρος είναι η χρήση του διπλού ερωτηματολογίου και εφαρμόζεται σε Διευθυντές σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αποτελούν τις βασικότερες ομάδες επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης στη μικροκοινωνία της σχολικής μονάδας. Η στατιστική ανάλυση που ακολουθήθηκε είναι ουσιαστική, τόσο για την ανάδειξη, όσο και για τη λειτουργία των παραμέτρων της επικοινωνίας στη σχολική μονάδα. Οι μεταβλητές που εξετάσθηκαν, στο κατά πόσο έδρασαν διαφοροποιητικά στις απαντήσεις των ερωτώμενων, σχετίζονταν με το ρόλο του φύλου, της ηλικίας, των ετών υπηρεσίας στο σχολείο, της υπηρεσίας σε Γυμνάσιο ή Λύκειο, της πιστοποίησης χειρισμού Τ.Π.Α., της κατοχής Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού τίτλου, της υπηρεσίας σε διοικητικές θέσεις στον εκπαιδευτικό χώρο καθώς και της επιμόρφωσης σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης.Η πρωτοτυπία της διατριβής έγκειται:•Στη διαπραγμάτευση που επιχειρήθηκε ανάμεσα στα θεωρητικά διοικητικά πρότυπα και στα επικοινωνιακά χαρακτηριστικά που παρατηρούνται στο χώρο του σχολείου. •Επιπρόσθετα, στο ότι η έρευνα είναι εκτεταμένη, σε πανελλαδικό επίπεδο, και αναλύει τις απόψεις των Διευθυντών και εκπαιδευτικών προβάλλοντας αυτές συγκριτικά μέσα από την ολιστική προσέγγιση της επικοινωνίας στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research project is exploring the characteristics, the various aspects, the evolutions and trends that have been formed over the years on the issue of the Communication in Education. It is mainly interested in investigating the role of the people who take part in the educational process as well as the way they function in it. It is also interested in the effectiveness of a School Unit.The aim of this project is on the one hand to explore the theoretical basis of the various aspects of the communication in a School Unit, in the context of the complexity of the interactions and interdependencies between the various management models. On the other hand, on a research level, the aim of this project is to explore and interpret the views of the Heads of Gymnasion and Lykeion regarding the extent and the quality of their communication with the teachers of their School Unit and conversely to explore and interpret the positions of the teachers regarding the exertion of the communication by ...
This research project is exploring the characteristics, the various aspects, the evolutions and trends that have been formed over the years on the issue of the Communication in Education. It is mainly interested in investigating the role of the people who take part in the educational process as well as the way they function in it. It is also interested in the effectiveness of a School Unit.The aim of this project is on the one hand to explore the theoretical basis of the various aspects of the communication in a School Unit, in the context of the complexity of the interactions and interdependencies between the various management models. On the other hand, on a research level, the aim of this project is to explore and interpret the views of the Heads of Gymnasion and Lykeion regarding the extent and the quality of their communication with the teachers of their School Unit and conversely to explore and interpret the positions of the teachers regarding the exertion of the communication by the heads of their School Unit.The perspective to consider the communication issue in the School Unit, comprises of two characters: the managerial and the educational character. The review approach that is used in the research part of this project is using a double questionnaire. This is filled in by the Head and the teachers of the School Unit, which are the most fundamental parts of the communicational interaction within the micro-society of the School UnitThe statistical analysis that was followed is essential both for the projection and the function of the communicational parameters at the School Unit. The multivariate analysis of the various parameters that were studied included the sex, the age, the years of service in the current School Unit, the total years of service in the Gymnasio or Lykeion, the acquisition of an MSc. or a PH.D degree, the service in administrative positions in the educational section and the further training in the management of the education.This project is innovative in various aspects: •It was attempted a negotiation between the theoretical managerial suggestions and the pragmatistic communicational characteristics in the the School Unit.•The study was undertaken at a national level. •It analyses the views of the Head and the teachers of the various School Units and comparatively projects them through the holistic approach of the communication regarding the function of the School Unit.
περισσότερα