Μετασχηματιστική ηγεσία, επαγγελματική ικανοποίηση και οργανωσιακή αφοσίωση: η περίπτωση του διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης και της οργανωσιακής αφοσίωσης των Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συσχέτιση με το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας που οι ίδιοι υιοθετούν. Στην έρευνα συμμετείχαν 285 Διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τις εκπαιδευτικές περιφέρειες της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν φόρμα ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, το οποίο συνίσταται από 4 μέρη. Το πρώτο μέρος εμπεριέχει ερωτήσεις δημογραφικού ενδιαφέροντος, όπως η ηλικία, το φύλο, οι σπουδές, η εκπαιδευτική περιφέρεια που υπηρετεί ο κάθε Διευθυντής, τα χρόνια εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και τα χρόνια προϋπηρεσίας ως Διευθυντής σχολικής μονάδας. Το δεύτερο μέρος του ερωτηματολογίου εστιάζεται σε ερωτήσεις που διερευνούν την επαγγελματική ικανοποίηση, αξιοποιώντας το εργαλείο Job Satisfaction Survey του Spector (1985). Το τρίτο μέρος του ερωτηματολογίου διερευνά την οργανωσιακή αφοσίωση με την αξιοποίηση ερωτή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study aims to investigate the correlations between the Job Satisfaction and the Organizational Commitment and the Transformational Leadership style of the School principals of primary schools in Greece. The research questionnaire includes four different parts. The first collects the demographic information of the sample, such as the age, the gender and the job experience. The second part of the questionnaire investigates the principals’ Job satisfaction and is based on Spector’s questionnaire (1985): Job Satisfaction Survey (JSS). The third part has been designed accordingly to Mowday, Steer & Porter’s (1979) questionnaire: Organizational Commitment Questionnaire (OCQ) and approaches the organizational commitment of the sample. At the fourth and final part of the questionnaire is investigated the transformational leadership style of the primary school principals. This part of the questionnaire is based on Leithwood, Jantzi & Steibach’s (1999) research tool: The Nature of Leadershi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46609
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46609
ND
46609
Εναλλακτικός τίτλος
Transformational leadership, job satisfaction and organisational commitment: primary school principals
Συγγραφέας
Λουκέρη, Παρασκευή-Ιωάννα (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βρεττός Ιωάννης
Μπαμπάλης Θωμάς
Φασούλης Κωνσταντίνος
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος
Τσώλη Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματική ικανοποίηση; Οργανωσιακή αφοσίωση; Σχολική ηγεσία; Μετασχηματιστική ηγεσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
374 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)