Περίληψη
Η διατριβή αυτή στοχεύει στο να αναδείξει το σημαντικό ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας στην υποδοχή, υποστήριξη, ένταξη και ομαλή προσαρμογή των νέων εκπαιδευτικών στο νέο περιβάλλον της εκπαιδευτικής μονάδας, μέσα από το λόγο τόσο των σχολικών ηγετών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο όσο και των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών σ’αυτή. Το κεντρικό θέμα εξετάζεται σε συνάρτηση και με άλλες παραμέτρους όπως: την κουλτούρα της σχολικής μονάδας, τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι σχολικοί ηγέτες για αυτόν το σκοπό και την εφαρμογή του θεσμού του μέντορα που αποτέλεσε το επίσημο πρόγραμμα υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών που εφαρμοζόταν από την Πολιτεία από το 2008. Ιδιαίτερη βαρύτητα, επίσης, όπως προαναφέρθηκε, δίδεται στο λόγο των νέων εκπαιδευτικών. Η βαρύτητα αυτή δίδεται προκειμένου να προκληθεί μια διασταύρωση πληροφοριών, ώστε να εντοπισθούν οι ενέργειες και οι πολιτικές των σχολικών ηγετών που συμβάλλουν στην ομαλή ένταξη τους στο νέο σχολικ ...
Η διατριβή αυτή στοχεύει στο να αναδείξει το σημαντικό ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας στην υποδοχή, υποστήριξη, ένταξη και ομαλή προσαρμογή των νέων εκπαιδευτικών στο νέο περιβάλλον της εκπαιδευτικής μονάδας, μέσα από το λόγο τόσο των σχολικών ηγετών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο όσο και των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών σ’αυτή. Το κεντρικό θέμα εξετάζεται σε συνάρτηση και με άλλες παραμέτρους όπως: την κουλτούρα της σχολικής μονάδας, τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι σχολικοί ηγέτες για αυτόν το σκοπό και την εφαρμογή του θεσμού του μέντορα που αποτέλεσε το επίσημο πρόγραμμα υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών που εφαρμοζόταν από την Πολιτεία από το 2008. Ιδιαίτερη βαρύτητα, επίσης, όπως προαναφέρθηκε, δίδεται στο λόγο των νέων εκπαιδευτικών. Η βαρύτητα αυτή δίδεται προκειμένου να προκληθεί μια διασταύρωση πληροφοριών, ώστε να εντοπισθούν οι ενέργειες και οι πολιτικές των σχολικών ηγετών που συμβάλλουν στην ομαλή ένταξη τους στο νέο σχολικό περιβάλλον, αλλά και κατά πόσο οι ενέργειες αυτές των σχολικών ηγετών γίνονται αποδεκτές και ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανάγκες τους. Για τις ανάγκες της έρευνας και την πιο ακριβή διερεύνηση των πιο πάνω ζητημάτων, η παρούσα ερευνητική προσπάθεια συνδύασε την ποσοτική και την ποιοτική προσέγγιση, με κύρια εργαλεία παραγωγής και συλλογής των δεδομένων το ερωτηματολόγιο και την ημι -δομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής αυτής προσπάθειας αναδεικνύουν το πώς οι σχολικοί ηγέτες των δημοτικών σχολείων της Κύπρου, κατανοούν τις αρχικές ανάγκες των νέων εκπαιδευτικών και πώς συμβάλλουν οι ίδιοι ως επικεφαλής των σχολικών τους μονάδων, στην ομαλή υποδοχή και ένταξή τους. Επιπρόσθετα, έφεραν στο φως τα μοντέλα άσκησης σχολικής ηγεσίας που υιοθετούν οι σχολικοί ηγέτες στις σχολικές τους μονάδες και πως συμβάλλουν στην πληροφόρηση των νέων εκπαιδευτικών, όσο αφορά στην κουλτούρα του σχολείου, το περιβάλλον του σχολείου, τα καθήκοντα τους, καθώς και ποια προσωπική και επαγγελματική στήριξη παρέχουν στους νέους εκπαιδευτικούς κατά τα αρχικά επαγγελματικά τους βήματα.Μέσα από το λόγο των εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν οι ανάγκες και οι προσδοκίες τους από την σχολική μονάδα και το διευθυντή τους καθώς επίσης και ο βαθμός στον οποίο οι ενέργειες των διευθυντών τους, ανταποκρίνονται στις αρχικές ανάγκες και ανησυχίες τους υπερθεματίζοντας τη σημαντικότητα του ρόλου των επικεφαλής των σχολικών μονάδων στα αρχικά επαγγελματικά τους βήματα. Τέλος, δόθηκε σημαντική πληροφόρηση και στοιχεία που αφορούν στη λειτουργία του νεοσύστατου προγράμματος υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών που υιοθετείθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, ήδη από το 2008, παρουσιάζοντας αρκετές αδυναμίες οι οποίες οδηγούν τους επικεφαλής των σχολικών μονάδων στην υιοθέτηση κατά βούληση πρακτικών για την υποδοχή και ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στις σχολικές τους μονάδες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This work aims to highlight the significant role of the school principal-leader on induction and the smooth adaptation of newly appointed teachers in the new environment of the educational establishment, through the opinions both of them as well as New teachers and School leaders. The main topic is also examined through other parameters such as the culture of the school unit, the policies that the leaders used in order to help new teachers induction and the 'mentor' programme that has been the State formal induction programme for the newly appointed teachers since 2008. The type of research approach selected was that of mixed methods research taking into account that it combined the use of both qualitative and quantitative research methods. The following data collecting instruments were used: Face to face semi structured interviews and questionnaires for both of them as well as New teachers and School leaders. The results show how school leaders in primary schools of Cyprus, u ...
This work aims to highlight the significant role of the school principal-leader on induction and the smooth adaptation of newly appointed teachers in the new environment of the educational establishment, through the opinions both of them as well as New teachers and School leaders. The main topic is also examined through other parameters such as the culture of the school unit, the policies that the leaders used in order to help new teachers induction and the 'mentor' programme that has been the State formal induction programme for the newly appointed teachers since 2008. The type of research approach selected was that of mixed methods research taking into account that it combined the use of both qualitative and quantitative research methods. The following data collecting instruments were used: Face to face semi structured interviews and questionnaires for both of them as well as New teachers and School leaders. The results show how school leaders in primary schools of Cyprus, understand the initial needs of new teachers and how they contribute as heads of their schools, in the smooth transition,induction and adaptation of new teachers, adopting a range of energies from various models of school leadership. Additionaly the results illustrate how they inform the new teachers about the school culture, policy and their duties and what professional and personal support has been provided to the new teachers during their first professional steps by their school leaders. The responses of new teachers, highlight their needs and their expectations from their school unit and their school leaders as well as the extent to which the actions of their school leaders, meet the initial needs and concerns of advocating the importance role of school leaders in their first professional steps. As long as it concerns the official program of reception and integration of new teachers that function types from 2008 are located certain weaknesses while a big portion of leaders are not aware for this and thus undertake from alone their casual initiatives in order to help and support the new teacher’s induction.
περισσότερα