Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στην υποδοχή - υποστήριξη των νέο-εισερχόμενων εκπαιδευτικών στη δημοτική εκπαίδευση της Κύπρου

Περίληψη

Η διατριβή αυτή στοχεύει στο να αναδείξει το σημαντικό ρόλο του διευθυντή σχολικής μονάδας στην υποδοχή, υποστήριξη, ένταξη και ομαλή προσαρμογή των νέων εκπαιδευτικών στο νέο περιβάλλον της εκπαιδευτικής μονάδας, μέσα από το λόγο τόσο των σχολικών ηγετών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο όσο και των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών σ’αυτή. Το κεντρικό θέμα εξετάζεται σε συνάρτηση και με άλλες παραμέτρους όπως: την κουλτούρα της σχολικής μονάδας, τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι σχολικοί ηγέτες για αυτόν το σκοπό και την εφαρμογή του θεσμού του μέντορα που αποτέλεσε το επίσημο πρόγραμμα υποδοχής και ένταξης των νέων εκπαιδευτικών που εφαρμοζόταν από την Πολιτεία από το 2008. Ιδιαίτερη βαρύτητα, επίσης, όπως προαναφέρθηκε, δίδεται στο λόγο των νέων εκπαιδευτικών. Η βαρύτητα αυτή δίδεται προκειμένου να προκληθεί μια διασταύρωση πληροφοριών, ώστε να εντοπισθούν οι ενέργειες και οι πολιτικές των σχολικών ηγετών που συμβάλλουν στην ομαλή ένταξη τους στο νέο σχολικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work aims to highlight the significant role of the school principal-leader on induction and the smooth adaptation of newly appointed teachers in the new environment of the educational establishment, through the opinions both of them as well as New teachers and School leaders. The main topic is also examined through other parameters such as the culture of the school unit, the policies that the leaders used in order to help new teachers induction and the 'mentor' programme that has been the State formal induction programme for the newly appointed teachers since 2008. The type of research approach selected was that of mixed methods research taking into account that it combined the use of both qualitative and quantitative research methods. The following data collecting instruments were used: Face to face semi structured interviews and questionnaires for both of them as well as New teachers and School leaders. The results show how school leaders in primary schools of Cyprus, u ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38315
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38315
ND
38315
Εναλλακτικός τίτλος
The school leadership contribution in new teachers support and induction to primary education of Cyprus
Συγγραφέας
Βρυώνη, Μιχάλης (Πατρώνυμο: Βύρωνας)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδανίδης Γεώργιος
Ηλιάδου-Τάχου Σοφία
Παπαδοπούλου Βασιλική
Τσακιρίδου Ελένη
Φωτόπουλος Νικόλαος
Κουτούζης Εμμανουήλ
Μπάκας Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός ηγέτης; Νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός; Υποδοχή - ένταξη; Σχολική κουλτούρα – κλίμα; Επαγγελματική ανάπτυξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
503 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)