Από την κριτική συνειδητοποίηση στην αλλαγή;: η εμπειρία μιας ομάδας αμοιβαίας μάθησης εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή μελετά την εμπειρία μιας ομάδας αμοιβαίας μάθησης εκπαιδευτικών ως προς τη δυνατότητα προώθησης της κριτικής συνειδητοποίησης των συμμετεχόντων και πιθανών μετατοπίσεων στη σκέψη ή/και τη δράση τους. Σκοπός συγκρότησης της συγκεκριμένης ομάδας ήταν να λειτουργήσει ως ένα πλαίσιο, όπου οι ίδιοι οι συμμετέχοντες να εμπλακούν, μέσω του στοχαστικού διαλόγου, σε διεργασίες κριτικής διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο νοηματοδοτούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα και το ρόλο τους. Στο επίκεντρο της συλλογικής διερεύνησης τέθηκαν παγιωμένες πρακτικές, οι παραδοχές που τροφοδοτούν αυτές τις πρακτικές και οι ευρύτερες συνθήκες που τις διαμορφώνουν, καθιστώντας τες, έτσι, περισσότερο δεκτικές σε αμφισβήτηση και επαναπροσδιορισμούς. Η μέθοδος που υιοθετήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας συνίσταται στο συνδυασμό κριτικής χειραφετητικής και συμμετοχικής έρευνας δράσης. Η έμφαση μετατοπίζεται στα ίδια τα υποκείμενα της έρευνας, τα οποία καλούνται να επανεξετάσουν κριτικά, υπό το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation explores the experience of a mutual learning group of teachers, in terms of the participants’ raising of critical consciousness and potential shifts in their way of thinking and/or acting. This particular group was constituted in order to function as a context where the participants themselves could critically explore through reflective dialogue, the way in which they make sense of educational reality and their role in it. Taken-for-granted practices, background assumptions and the wider conditions within which they are shaped, are set at the focus of the joint investigation for them to become more open and receptive to critical reasoning and renegotiations of meaning. The research method consists of a combination of critical emancipatory and participatory action research. Emphasis shifts to the participants in the study, who are invited to critically re-examine dimensions of their reality, according to new perspectives emerging as the result of the joint inves ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41433
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41433
ND
41433
Εναλλακτικός τίτλος
From critical consciousness to change?: the experience of a mutual learning group of teachers
Συγγραφέας
Χαρίση, Αθηνά (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπενινκάζα Λουτσιάνα
Σιάκαρης Κωνσταντίνος
Μαραγκουδάκη Ελένη
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Μπρούζος Ανδρέας
Μάντζιου Στρατούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική συνειδητοποίηση; Ομάδα Αμοιβαίας Μάθησης Εκπαιδευτικών; Πολυδιάστατη μάθηση; Κριτική Χειραφετητική - Συμμετοχική Έρευνα Δράσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)