Παράγοντες της σχολικής ηγεσίας που συντελούν στην ενδυνάμωση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης

Περίληψη

Η σχολική ηγεσία και η σχολική ενδυνάμωση αποτελούν δύο από τα σημαντικότερα θέματα της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα. Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας, που αναφέρεται στη σχολική ηγεσία καθιστά προφανές ότι αυτή, σε αρκετές περιπτώσεις, ταυτίζεται με τη θέση του διευθυντή ως του σημαντικότερου συντελεστή για την ενδυνάμωση του σχολείου (Dufour & Marzano, 2011. Hoy & Miskel, 2013. Θεοφιλίδης, 2012. Σαΐτης, 2008). Η παρούσα μελέτη σκοπεύει να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με τους παράγοντες της σχολικής ηγεσίας, τα χαρακτηριστικά και τις πρακτικές του σχολικού ηγέτη που συνδέονται με τη διαμόρφωση ή/και προαγωγή της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. 536 εκπαιδευτικοί γενικής και 147 ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (683 συνολικά) από τις 13 περιφέρειες της ελληνικής επικράτειας απάντησαν σε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από: α) 18 αυτοσχέδιες ερωτήσεις σχετικές με δημογραφικά στοιχεία του δείγματος, β) την Κλίμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The role of the school principal is highly complex and dynamic and therefore requires ongoing professional development and learning if the principal hopes to lead effectively and respond to the challenges inherent to school leadership. The purpose of this study is to determine the relationship between teacher empowerment and school principals as school leaders. Participants in this study were administered: a) 18 impromptu questions regarding demographics of the sample (e.g. gender, age, marital status, specialty/educational sector, education level); b) the School Participant Empowerment Scale (SPES); this scale measures teacher empowerment on six dimensions: decision making; professional growth; status; self-efficacy; autonomy; and impact (Hobbs & Moreland, 2009. Short & Rinehart, 1992); c) the Inventory of Principals’ Characteristics that Contribute to Teacher Empowerment (IPCCTE), (Blase & Blase, 2001). The third part of the questionnaire consisted of three questions open-ended reg ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41362
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41362
ND
41362
Εναλλακτικός τίτλος
Factors of school leadership that contribute to the empowerment of general and special education and training teachers
Συγγραφέας
Κλάδης, Νικόλαος του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Γαλανάκη Ευαγγελία
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Μπαμπάλης Θωμάς
Παπαδάτος Ιωάννης
Βουδούρη Αγγελική
Σούλης Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ηγεσία; Ενδυνάμωση; Διευθυντής σχολικής μονάδας; Εκπαιδευτικός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
380 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)