Πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: πρακτικές διαχείρησής της στη σχολική πράξη

Περίληψη

Η εργασία διερευνά τον τρόπο που οι καθημερινές πρακτικές των δασκάλων και των παιδιών μεταναστών αλληλεπιδρούν μεταξύ τους εντός της σχολικής τάξης και επηρεάζουν τις στάσεις και τις εκτιμήσεις των μεν και των δε, αλλά και τα αποτελέσματα της διδασκαλίας και της μάθησης. Για αυτόν τον σκοπό, η μεθοδολογική προσέγγιση στηρίζεται στην παρατήρηση στο περιβάλλον των τάξεων. Οι υπάρχουσες αφομοιωτικές τάσεις θέτουν τους κανόνες και διαποτίζουν τις καθημερινές πρακτικές στην πλειοψηφία των σχολικών τάξεων. Ως αποτέλεσμα, η εθνοτική προέλευση των παιδιών και ο χρόνος παραμονής τους στην Ελλάδα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοχή τους από τα σχολικά περιβάλλοντα και στη σχολική τους επίτευξη. Ωστόσο, συμπεριληπτικές πρακτικές που μπορεί να υιοθετούν οι δάσκαλοι/ες έχουν θετική επίδραση στη μαθησιακή συμπεριφορά, στο ενδιαφέρον αλλά και στις επιδόσεις των παιδιών μεταναστών και μειώνουν τη διαφορά στα σχολικά τους αποτελέσματα και επιτεύγματα σε σχέση με τα παιδιά του κυρίαρχου πληθυσμο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper explores how everyday practices of teachers and immigrant children in the classrooms interact and affect the attitudes and assessments of the former and the latter, as well as the outcomes of teaching and learning. For this purpose, the methodological approach is based on classroom observation. The existing assimilative tendencies set the rules and pervade everyday practices in the majority of classrooms. Hence the ethnic origin of children and the time of their presence in Greece play an important role in how they are accepted by their school environments and what their educational outcomes and academic achievements are. However, inclusive practices adopted by a small number of teachers have a positive effect on learning behavior, interest and performance of immigrant children and reduce the differences in their academic achievements with respect to the children of the majority. In addition, children do not remain passive recipients of instruction themselves. They develop a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37265
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37265
ND
37265
Εναλλακτικός τίτλος
Cultural and linguistic diversity in greek primary scool: management practices in class
Συγγραφέας
Προβελεγγίου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μητακίδου Σούλα
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Αϊδίνης Αθανάσιος
Τρέσσου Ευαγγελία
Χατζησαββίδης Σοφρώνης
Τσοκαλίδου Ρούλα
Καραγιάννη Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτισμική ετερότητα; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Παιδιά μεταναστών; Ομαδοσυνεργατική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
468, σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)