Μελέτη της εθνικής ταυτότητας και ετερότητας μέσω της παραγωγής λόγου μαθητών και μαθητριών με πολιτισμική ετερότητα: πολυπολιτισμικότητα και πολλαπλές ταυτότητες

Περίληψη

Η ελληνική κοινωνία τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί –και τελικά αποδεχτεί– τη μετατροπή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Η αλλαγή αυτή οφείλεται στις μετακινήσεις πληθυσμών τόσο από τις γειτονικές χώρες όσο και από τις χώρες της Πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Η μετανάστευση πολλών πληθυσμών είχε ως συνέπεια, μεταξύ άλλων, και μια πολιτισμική αλλαγή στον μαθητικό πληθυσμό, ο οποίος από μονογλωσσικός και μονοπολιτισμικός μετατράπηκε σε πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό. Αυτό το γεγονός οδήγησε στη δημιουργία των Τάξεων Υποδοχής, των Φροντιστηριακών Τμημάτων και των Διαπολιτισμικών Σχολείων. Θέμα της διατριβής αποτελεί η μελέτη της εθνικής ταυτότητας και ετερότητας μέσω του λόγου μαθητών και μαθητριών με πολιτισμική ετερότητα. Κεντρικός σκοπός, επομένως, της έρευνας είναι να διερευνηθούν τα συστατικά της εθνικής ταυτότητας, έτσι όπως κατασκευάζονται από τον λόγο αλλοδαπών μαθητών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου Θεσσαλονίκης και μελετά την εθνική ταυτότητα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Greek society has experienced and finally accepted multiculturalism due mainly to the recent political and social changes in the Balkans and in the countries of the Former Soviet Union. The major consequence of these developments for neighbouring countries has been –amongst others– new waves of immigration. Immigration has caused changes in student population, which has now become multicultural. Therefore, special classes have been created to help students learn the greek language such as the “Classes of Reception” and the “Preparation Groups”, while new Intercultural Schools accept now foreign students together with native ones. My Thesis attempts an examination of the national identity of minority students through their discourse. Research methods of ethnography are employed and applied in case studies within the context of educational ethnography. My field research was conducted within an Intercultural School of Thessaloniki, and consists of observation and semi-structured interview ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20357
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20357
ND
20357
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring national identity and otherness through minority students' discourse: multiculturalism and multiple identities
Συγγραφέας
Κηπουροπούλου, Ευμορφία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χοντολίδου Ελένη
Τερζής Νικόλαος
Σαββίδης Σωφρόνης
Παπαναούμ Ζωή
Μπονίδης Κυριάκος
Μποζατζής Νικόλαος
Κεσίδου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εθνική ταυτότητα; Έθνος; Εθνικισμός; Μειονοτικός λόγος; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Εθνογραφικού τύπου μελέτη περίπτωσης; Ανάλυση λόγου; Κοινωνική σημειωτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
248 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)