Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον: εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρείται η θεωρητική και πρακτική αξιοποίηση των αρχών της κριτικής διαπολιτισμικής παιδαγωγικής για την εκπαίδευση του πολίτη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Η εξέταση του πολιτικού ως παράγοντα διαμόρφωσης κοινωνικών σχέσεων, η ιστορική ανασκόπηση της διαχείρισης της εκπαίδευσης για την ιδιότητα του πολίτη, αλλά και η ανάδειξη του ρόλου των εκλογικεύσεων στη διαμόρφωση, αναπαραγωγή και ισχυροποίηση των υφιστάμενων δομών, αποτελούν τους άξονες διαπραγμάτευσης της πολιτικής παιδείας. Συγχρόνως διαμορφώνουν το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο δύναται να υλοποιηθούν εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για την εκπαίδευση του πολίτη. Επιχειρείται η ανάδειξη ενός παιδαγωγικού προτάγματος που στοχεύει, μέσα από το στοχασμό και αναστοχασμό, την ανάπτυξη του διαλόγου, ως απαραίτητων συνθηκών για την εκπαίδευση του κριτικού μετασχηματιστικού πολίτη, στην ανάπτυξη της κοινωνικής ενσυναίσθησης και υπευθυνότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Η έρευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present doctoral thesis, it is attempted to explore the theoretical and practical utilization of the values of critical cross-cultural pedagogy for citizenship education in the modern multicultural environment. The examination of the political as a factor of configuration of social relations, the historical examination of political education, but also the highlighting of the role of rationalisations in the formation, reproduction and strengthening of existing structures, constitute the axes of negotiation of political education and they simultaneously shape the theoretical frame on which it is possible to utilise educational approaches and practices for citizenship education. An attempt is made to highlight the emergence of a pedagogic argument that aims to the growth of dialogue, through thought and reflection, as essential condition for the education of critical transformative citizen, for the growth of social empathy and of responsibility and social justice. The research wa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35752
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35752
ND
35752
Εναλλακτικός τίτλος
Citizenship education in modern multicultural era: teaching approaches and practices
Συγγραφέας
Βασιλειάδης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Κυρίδης Αργύριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Γρόλλιος Γεώργιος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Νικολάου Γεώργιος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη; Κριτική παιδαγωγική; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; κοινωνική- ενεργητική ενσυναίσθηση; Κοινωνική δικαιοσύνη; Αξιολόγηση προγραμμάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
ix, 329 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)