Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελετά τις αντιλήψεις και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών/τριών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στην πόλη της Φλώρινας, σε σχέση με την πρόσληψη της έννοιας της ιδιότητας του πολίτη. Συγκεκριμένα, η μελέτη επικεντρώνεται (α) στη δυνατότητα αναγνώρισης κοινωνικών- πολιτειακών αξιών σε οπτικό υλικό, (β) στη δυνατότητα αναγνώρισης πολιτικών αξιών, (γ) σε δεξιότητες ανάπτυξης/εκδήλωσης κοινωνικής-πολιτειακής δράσης, (δ) σε δεξιότητες ανάπτυξης/εκδήλωσης κοινής ομιλίας-δράσης, (ε) στη δυνατότητα αναγνώρισης συγκεκριμένων πολιτικών ηγετών/πολιτικής ιδιότητας και (στ) στη συσχέτιση όλων των παραπάνω με τις μεταβλητές του φύλου, της ηλικίας, της τάξης φοίτησης και της εθνικότητας των μαθητών/τριών. Οι λόγοι που οι συγκεκριμένες δεξιότητες μελετώνται στην παρούσα διατριβή είναι επειδή: (i) θεωρούνται απαραίτητες για την επιτυχή συμμετοχή των πολιτών σε συλλογικές δράσεις που αφορούν πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, (ii) παρέχουν γνώσεις στους πολίτες σχετικά μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research studies the perceptions and social skills of pre-school and elementary school pupils in the city of Florina, in relation to the perception of the concept of citizenship. In particular, the study focuses on (a) the ability to recognize social values in visual material, (b) the ability to recognize political values, (c) social action skills, (d) common speech and action skills, (e) the ability to identify specific political leaders and attempts to correlate all of these with gender, age, class and ethnicity of the pupils. These skills are being studied because (i) they are considered necessary for successful participation in collective actions on political and social issues, (ii) provide knowledge enable citizens to cooperate with other members of society to achieve common goals. In addition, many surveys (e.g Verba et al., 1995; Moely et al., 2002; Schur, 2003) indicate that they are associated with higher rates of political and social participation, and this is important a ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45849
ND
45849
Εναλλακτικός τίτλος
Citizenship education for primary school pupils: educational approaches and practices
Συγγραφέας
Σωτηροπούλου, Ελένη Ξενοφών
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Κυρίδης Αργύριος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Κακανά Δόμνα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Ζάχος Δημήτριος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιδιότητα του πολίτη; Δεξιότητες του πολίτη; Κοινωνικές και πολιτικές αξίες; Νηπιαγωγείο; Δημοτικό; Οπτικό ερωτηματολόγιο; Οπτική μέθοδος/συνέντευξη με φωτο-εκμαίευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
413 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα