Όψεις της εναλλαγής κώδικα σε ελληνόπουλα στη Γερμανία και η σημασία της για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη του διγλωσσικού λόγου Ελλήνων μαθητών στη Γερμανία όπως αυτός παράγεται κατά τη διάρκεια διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας σε Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) με σημείο εστίασης την εναλλαγή κώδικα και τη σημασία της εναλλαγής κώδικα στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.Η έρευνα υλοποιήθηκε σε ένα περιφερειακό ΤΕΓ του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης στη Γερμανία και είχε ως στόχο την καταγραφή και περιγραφή του διγλωσσικού λόγου των μαθητών σε “φυσικές συνθήκες” κατά τη διδασκαλία, χωρίς το σχεδιασμό ειδικών διδακτικών παρεμβάσεων ή διδακτικών ενοτήτων, αλλά με γνώμονα τα διδακτικά εγχειρίδια που προβλέπονται και χρησιμοποιούνται στα τμήματα αυτά.Στην έρευνα ακολουθήθηκε το ερμηνευτικό παράδειγμα της νατουραλιστικής προσέγγισης ακολουθώντας το πλαίσιο της Θεμελιωμένης Θεωρίας και της έρευνας του δρώντος επαγγελματία. Στην παρούσα έρευνα η εκπαιδευτικός είχε διττό ρόλο, της εκπαιδευτικού και της ερευνήτριας. Συγκεντρώθηκαν 87 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of the present PhD thesis is the study of the bilingual speech of Greek primary school children in Germany as it is produced during the Greek language classes. The focus of the research is put on the code-switching during the language class and its importance for the teaching of the Greek language.The study has been conducted at a peripheral Greek language school in the State of Baden-Württemberg in Germany. The research aimed at the recording and the description of the bilingual speech of the pupils in the “natural setting” during the Greek language lessons, without the planning of specific teaching interventions, but according to the teaching material which is suggested for and used in these classes.The present research followed the interpretive research paradigm of the naturalistic approach working within the frames of Grounded Theory and that of Practitioner Research. During the research the teacher had a dual role, that of the educator and that of the researcher. On th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29722
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29722
ND
29722
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of code-switching of Greek pupils in Germany and its importance for the teaching of the Greek language
Συγγραφέας
Στύλου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δαμανάκης Μιχάλης
Χατζηδάκη Ασπασία
Βάμβουκας Μιχάλης
Κατσιμαλή Γεωργία
Σκούρτου Ελένη
Γκότοβος Αθανάσιος
Γκόβαρης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαφή ξένων γλωσσών Ελληνικά Γερμανικά; Εναλλαγή κώδικα Γερμανία; Δίγλωσσος προφορικός λόγος; Έρευνα σχολικής τάξης; Μαθητές δημοτικού σε τμήμα ελληνικής γλώσσας; Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα; Εναλλαγή κώδικα διδασκαλία γλώσσας; Δίγλωσση εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
287 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)