Η ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου στην ελληνική ως πρώτη και ως δεύτερη γλώσσα

Περίληψη

Αντικείμενο της προκείμενης μελέτης είναι η διερεύνηση της ανάπτυξης του αφηγηματικού λόγου σε παιδιά με μητρική γλώσσα (Γ1) την Ελληνική και σε παιδιά που κατακτούν την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα (Γ2). Η μελέτη τοποθετείται στη συμβολή τριών ερευνητικών πεδίων: α) της κατάκτησης της Γ1, β) της κατάκτησης της Γ2 από παιδιά και γ) της ανάλυσης του λόγου. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, η ικανότητα των παιδιών να δομούν εκτεταμένο λόγο ο οποίος διαθέτει συνεκτικότητα και συνοχή αναπτύσσεται πολύ πιο αργά σε σχέση με τη διαδικασία κατάκτησης του γραμματικού συστήματος της γλώσσας. Αυτή η αναπτυξιακή πορεία περιλαμβάνει το συσχετισμό γλωσσικών δομών που έχουν ήδη κατακτηθεί με νέες κειμενικές λειτουργίες. Η προκείμενη μελέτη διερευνά την ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου τόσο ως προς τη συνεκτικότητα όσο και ως προς τη συνοχή, με κύριο στόχο να αναδείξει τις συνιστώσες της αφηγηματικής ικανότητας και τον τρόπο με τον οποίο αυτές μεταβάλλονται σε συνάρτηση με την ηλικία των ομιλητών, στην περίπτω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims to investigate the development of narrative discourse in Greek L1 and L2 children. This study involves three main research areas: a) L1 acquisition, b) child L2 acquisition and c) discourse analysis. According to the literature, the acquisition of the grammatical system of any native language is considered to be completed by the age of 5 years. However, language development still continues after the age of 5. Along with the acquisition of a number of complex grammatical structures (e.g. passive constructions, relative clauses etc.) and the development of vocabulary, there is evidence that important changes take place in later language development. Many researchers have demonstrated that even simple linguistic structures, such as determiners, undergo changes in their use during the transition from the local intrasentential to the global intersentential level of discourse. Thus, it seems that an important aspect of late language development is associated with the o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28137
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28137
ND
28137
Εναλλακτικός τίτλος
Narrative development in Greek monolingual and Turkish-Greek bilingual children
Συγγραφέας
Σταμούλη, Σπυριδούλα του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπακάκου-Ορφανού Αικατερίνη
Βαρλοκώστα Σπυριδούλα
Παναρέτου-Τσίρη Ελένη
Γούτσος Διονύσιος
Ιακώβου Μαρία
Μπέλλα Σπυριδούλα
Τζεβελέκου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική ανάπτυξη; Αφηγηματικός λόγος; Πρώτη γλώσσα; Δεύτερη γλώσσα; Διγλωσσία; Αφηγηματική δομή; Αναφορά; Αξιολόγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xx, 370 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)