Μαθαίνοντας την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα σε μη-τυπικές μορφές εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν να διερευνηθεί η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ενήλικες μετανάστες/ριες-πρόσφυγες στο πλαίσιο δομών μη-τυπικής εκπαίδευσης και να συζητηθεί ο βαθμός που αυτή ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων με μεταναστευτική εμπειρία. Διερευνήθηκε ο βαθμός αξιοποίησης εκ μέρους των εκπαιδευτών/τριών της υβριδικής ταυτότητας των εκπαιδευομένων και οι παράγοντες που ώθησαν τη συμμετοχή των μεταναστών/τριών και προσφύγων στην παρακολούθηση των μαθημάτων στις συγκεκριμένες δομές. Παράλληλα διερευνήθηκαν τα κίνητρα των εκπαιδευτών/τριών που διδάσκουν σε αυτές και η γλωσσοδιδακτική τους προσέγγιση αναφορικά με τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2. Η έρευνα βασίστηκε σε ποιοτικές μεθόδους ανάλυσης δεδομένων, αξιοποιώντας δεδομένα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτές/τριες και εκπαιδευόμενους/ες, από την παρατήρηση διδασκαλιών σε δομές μη-τυπικής εκπαίδευσης και από το ερευνητικό ημερολόγιο της ερευνήτριας αναφορικά με θέματα της ερευνητικής και διδακτικής δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis was to investigate the process of teaching Greek to adult immigrants/refugees in the context of non-formal educational settings and to discuss the degree it responds to the needs of immigrant/refugee learners. It was investigated whether instructors utilized the learners’ hybrid identity and the factors that led to the immigrants/refugees participating in the courses and attending classes in the specific settings. In addition, the motivation of the instructors who teach there was examined as well as their methodological approaches regarding teaching Greek as L2. The research was based on qualitative methods of data analysis, employing data gathered from semi-structured interviews of instructors who teach Greek as L2 and learners who attend Greek classes in non-formal educational settings, observation of the classes of the aforementioned instructors and data from the research diary of the researcher regarding issues related to the research and teaching procedu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46316
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46316
ND
46316
Εναλλακτικός τίτλος
Learning greek as a second language in non-formal educational contexts
Συγγραφέας
Μόγλη, Μαρίνα (Πατρώνυμο: Χρυσόστομος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Μαρία
Γκανά Ελένη
Μάγος Κωνσταντίνος
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Μότσιου Ελένη
Βασιλάκη Ευγενία
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ενήλικες μετανάστες/τριες - πρόσφυγες; Διδασκαλία/εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας; Τρίτος χώρος; Επένδυση στη γλωσσική εκμάθηση; Κοινωνική ταυτότητα; Μη-τυπική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
462 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)