Περίληψη
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στους σκοπούς και στόχους του θεσμικού πλαισίου που καθιέρωσε στην ουσία την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και συνετέλεσε στην παιδαγωγική και μεθοδολογική μεταρρύθμιση της κρατούσας φιλοσοφίας, τόσο στα Αναλυτικά Προγράμματα όσο και στη Διδακτική Μεθοδολογία καθώς και το λειτουργικό πεδίο του σχολείου, στο γνωστικό σχήμα της Ελληνικής γλώσσας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και εκτίθενται οι λόγοι που ώθησαν την πολιτεία στηνυλοποίηση αυτού του αιτήματος. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η επιχειρηματολογία για την αναίρεση και αμφισβήτηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που έχει ως αφετηρία τις σκέψεις μεγάλων παιδαγωγών και φιλοσόφων. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται εκτεταμένη έρευνα στα Αναλυτικά Προγράμματα από την Προσχολική Αγωγή μέχρι την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο πέμπτο κεφάλαιο τονίζεται ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί καθοριστική αφετηρία για την εξισορρόπηση της εξελικτικής διαδο ...
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στους σκοπούς και στόχους του θεσμικού πλαισίου που καθιέρωσε στην ουσία την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και συνετέλεσε στην παιδαγωγική και μεθοδολογική μεταρρύθμιση της κρατούσας φιλοσοφίας, τόσο στα Αναλυτικά Προγράμματα όσο και στη Διδακτική Μεθοδολογία καθώς και το λειτουργικό πεδίο του σχολείου, στο γνωστικό σχήμα της Ελληνικής γλώσσας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και εκτίθενται οι λόγοι που ώθησαν την πολιτεία στηνυλοποίηση αυτού του αιτήματος. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η επιχειρηματολογία για την αναίρεση και αμφισβήτηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που έχει ως αφετηρία τις σκέψεις μεγάλων παιδαγωγών και φιλοσόφων. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται εκτεταμένη έρευνα στα Αναλυτικά Προγράμματα από την Προσχολική Αγωγή μέχρι την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο πέμπτο κεφάλαιο τονίζεται ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί καθοριστική αφετηρία για την εξισορρόπηση της εξελικτικής διαδοχής των ψυχοπνευματικών φαινομένων του ανθρώπου. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη Γραφή και την Ανάγνωση ως απαρτισμένων δεξιοτήτων αλλά και στα Αλφαβητάρια με έμφαση στο Αλφαβητάρι του Νουμά και στο Αλφαβητάρι με τον Ήλιο. Στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας των Κειμένων και της Ποίησης γενικότερα. Από την παιδική λογοτεχνία η έρευνα αναλύει τις υπάρχουσες στρατηγικές διδασκαλίας των κειμένων αναφερόμενη στην πολιτισμική ομοιογένεια, στην πολιτισμική ουδετερότητα και στην πολιτισμική ουτοπία. Στο όγδοο κεφάλαιο έχουν επιλεγεί τέσσερις ενότητες: Γραμματική – Ορθογραφία – Λεξιλόγιο - Γραπτή Έκφραση. Η κατανόηση των Κειμένων έχει ενταχθεί σε άλλη ενότητα. Στο ένατο κεφάλαιο ερευνώνται οι πτυχές της Γενικής και Ειδικής Διδακτικής Μεθοδολογίας καθώς και των μοντέλων διδασκαλίας για την Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και των κειμένων από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο. Στο δέκατο κεφάλαιο καταγράφονται, επιλέγονται, αναλύονται και γενικότερα σταχυολογούνται από το θεσμικά κατοχυρωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα και τη Διδακτική Μεθοδολογία (ειδική και γενική) όσα αναφέρονται στη Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και των κειμένων. Αναλύεται επίσης η Ευέλικτη Ζώνη καθώς και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών που καλύπτει πλέον όλο το φάσμα των μορφωτικών αγαθών στην Προσχολική Αγωγή και στην Εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας ακολουθείται η επιστημονική δεοντολογία και γίνεται αναφορά στο πρόβλημα που θέλουμε να ερευνήσουμε. Επίσης, στους λόγους που οδήγησαν στη μελέτη αυτού του προβλήματος, τη μεθοδολογία της έρευνας, τον προσδιορισμό του προβλήματος τα μεθοδολογικά εργαλεία, τη σημασία του προβλήματος την υπόθεση της έρευνας το σκοπό της έρευνας τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, το δείγμα της ερευνητικής μελέτης τη διαδικασία συλλογής του ερευνητικού υλικού, τα ευρήματα της έρευνας: την ποσότητα και την ποιότητα, και καταλήγουμε στα συμπεράσματα και στις προτάσεις, όπως αυτά καταγράφονται λεπτομερώς στο δεύτερο μέρος της εργασίας μας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The first chapter studies the purposes and the goals of the institutional frame, which actually established the nine- year compulsory education and contributed to the pedagogical and methodological reform not only of the Curriculum and the Didactic Methodology but also the functional field of school at the known shape of the Greek language. The second chapters all about the request of a nine- year compulsory education and the reasons that led the state to materialize such a request. Throughout the third chapter the writer analyzes the controversy concerning therefusal and the discredit towards compulsory education, regarding the thoughts of some of the greatest philosophers and pedagogues. The fourth chapter is about the Curriculum from Preschool education to nine- year compulsory education. In the fifth chapter the writer emphasizes on how Preschool education defines and determines the evolutionary process of the person's psychological and intellectual course. The sixth chapter refers ...
The first chapter studies the purposes and the goals of the institutional frame, which actually established the nine- year compulsory education and contributed to the pedagogical and methodological reform not only of the Curriculum and the Didactic Methodology but also the functional field of school at the known shape of the Greek language. The second chapters all about the request of a nine- year compulsory education and the reasons that led the state to materialize such a request. Throughout the third chapter the writer analyzes the controversy concerning therefusal and the discredit towards compulsory education, regarding the thoughts of some of the greatest philosophers and pedagogues. The fourth chapter is about the Curriculum from Preschool education to nine- year compulsory education. In the fifth chapter the writer emphasizes on how Preschool education defines and determines the evolutionary process of the person's psychological and intellectual course. The sixth chapter refers to Writing and Reading and emphasizes to the Alphabet book of Noumas and the Alphabet book, known as the Alphabet with the Sun. The seventh chapter is about teaching Literature, Reading comprehension and Poetry. The writer analyzes the Teaching strategies of the texts and refers to the cultural homogeneity, to the cultural neutrality and to the cultural utopia. The eight chapter is about Grammar, Vocabulary, Spelling and Writing. Through the ninth chapter the writer focuses on the General and Specific Methodology and furthermore the teaching models for teaching the Greek language from Preschool to High school. In the tenth chapter the writer analyzes everything about Teaching the Greek language ant the Texts using material from the Curriculum and the Methodology. Throughout the second part of this project the writer refers to the problem that is being researched, the reasons that led to the study of the particular problem, the research methodology, the definition of the problem, the methodological tools, the importance of the problem, the research case, the research purpose, the bibliographical review, the sample of the research, the collecting process of the research material, the findings of the research: the quality and the quantity. The writer ends by analyzing the results and the suggestions of the research.
περισσότερα