Τα αναλυτικά προγράμματα και η διδακτική μεθοδολογία στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και των κειμένων: στην προσχολική αγωγή και στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: θεωρία και πράξη

Περίληψη

Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στους σκοπούς και στόχους του θεσμικού πλαισίου που καθιέρωσε στην ουσία την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και συνετέλεσε στην παιδαγωγική και μεθοδολογική μεταρρύθμιση της κρατούσας φιλοσοφίας, τόσο στα Αναλυτικά Προγράμματα όσο και στη Διδακτική Μεθοδολογία καθώς και το λειτουργικό πεδίο του σχολείου, στο γνωστικό σχήμα της Ελληνικής γλώσσας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και εκτίθενται οι λόγοι που ώθησαν την πολιτεία στηνυλοποίηση αυτού του αιτήματος. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η επιχειρηματολογία για την αναίρεση και αμφισβήτηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που έχει ως αφετηρία τις σκέψεις μεγάλων παιδαγωγών και φιλοσόφων. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται εκτεταμένη έρευνα στα Αναλυτικά Προγράμματα από την Προσχολική Αγωγή μέχρι την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο πέμπτο κεφάλαιο τονίζεται ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί καθοριστική αφετηρία για την εξισορρόπηση της εξελικτικής διαδο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first chapter studies the purposes and the goals of the institutional frame, which actually established the nine- year compulsory education and contributed to the pedagogical and methodological reform not only of the Curriculum and the Didactic Methodology but also the functional field of school at the known shape of the Greek language. The second chapters all about the request of a nine- year compulsory education and the reasons that led the state to materialize such a request. Throughout the third chapter the writer analyzes the controversy concerning therefusal and the discredit towards compulsory education, regarding the thoughts of some of the greatest philosophers and pedagogues. The fourth chapter is about the Curriculum from Preschool education to nine- year compulsory education. In the fifth chapter the writer emphasizes on how Preschool education defines and determines the evolutionary process of the person's psychological and intellectual course. The sixth chapter refers ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21599
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21599
ND
21599
Συγγραφέας
Παπά, Μόνικα του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Πανταζής Σπυρίδων
Κουτσουβάνου Ευγενία
Σακελλαρίου Μαρία
Κιτσαράς Γεώργιος
Μπουζάκης Ιωσήφ
Χαραλαμπάκης Χριστόφορος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικά προγράμματα; Διδακτική μεθοδολογία; Διδασκαλία; Ελληνική γλώσσα και κείμενα; Προσχολική αγωγή; Εκπαίδευση, Εννιάχρονη υποχρεωτική; Δημοτικό σχολείο; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 440 ; 243 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)