Intercultural education in Greece: the case of thirteen primary schools
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study deals with headteachers’ and teachers’ perceptions of the nature of intercultural education and the necessity of its implementation in intercultural primary schools in Greece. It also seeks to explore teachers’ and headteachers’ views on the teaching methods adopted and the events and activities organised in the classrooms and in the school to implement intercultural education, and why.The research methodology adopted is a mixed-method approach. It has been employed in order to add breadth and depth to the analysis and to achieve a better and more complete understanding of the social phenomenon examined. The research methods used include questionnaires administered and interviews undertaken with teachers and headteachers.Teachers and headteachers seem to have a clear idea of the meaning of intercultural education and of its principles. In addition, they support the implementation of intercultural education for a number of reasons. The results indicate that great impor ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.67 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.