Η σύγχρονη εκπαιδευτική τεχνολογία στην υπηρεσία της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής στο δημοτικό σχολείο για την υπέρβαση των κοινωνικών στερεοτύπων και της προκατάληψης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια Εκπαιδευτική Έρευνα Δράσης που βασίστηκε σε μια θεωρητικά τεκμηριωμένη κοινωνική και παιδαγωγική προβληματική η οποία σχετίζεται με το αντικείμενο της Διαπολιτιστικής Εκπαίδευσης και υιοθετεί μια κριτική χειραφετική επιστημολογική και παιδαγωγική προσέγγιση. Με την έρευνα επιδιώχτηκε να διερευνηθούν: α) οι πιθανές αλλαγές στις στάσεις και αντιλήψεις των μαθητών απέναντι στα κοινωνικά στερεότυπα και στην προκατάληψη, β) οι δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας μέσω της κριτικής χειραφετικής μετασχηματιστικής προσέγγισης στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Αγωγής για τη διευκόλυνση της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών με την καλλιέργεια της κριτικής κοινωνικής αντίληψης ευαισθησίας και δράσης προάγοντας παράλληλα το «χειραφετικό μετασχηματιστικό ενδιαφέρον για τη γνώση». Γι’ αυτό το λόγο δόθηκε βάρος στην ανάπτυξη και στο σχεδιασμό μιας υπερμεσικής εφαρμογής με εποικοδομιστικά χαρακτηριστικά και με συνέπεια προς τις σύγχρονες αρχές σχεδιασμού ανάπτυξης και α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation consists of an educational research substantiated on a theoretical documented social and pedagogic speculation related with the object of intercultural education and its deals with a critical emancipated scientific and pedagogic approach. This research aims at the exploring of: 1. The possible changes in attitude and perception of students towards social stereotypes and prejudice, 2. The potential of utilizing technology through a critical emancipating transformative approach within a frame on intercultural behavior to case the holistic development of students through the cultivation of critical social perception sensitivity and action meanwhile promoting the emancipating transformative interest for knowledge. For this reason emphasis was given on the development and design of a hypermedia application with constructive characteristics and in accord with the current principles of design development and evaluation of educational software which involved the students in i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23445
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23445
ND
23445
Εναλλακτικός τίτλος
Modern educational technology and intercultural pedagogics in the primary school to reduce social stereotype and prejudice
Συγγραφέας
Μούκα, Γεωργία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ράπτης Αριστοτέλης
Μακράκης Βασίλειος
Τριλιανός Αθανάσιος
Σαλβαράς Ιωάννης
Φυρίππης Εμμανουήλ
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Ζαράνης Νικόλαος
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλεπιδραστικά υπερμεσικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα μάθησης; Σχεδιασμός εκπαιδευτικού λογισμικού; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική παιδαγωγική; Θεωρίες μάθησης; Εποικοδομισμός; Πολυμέσα; Μετασχηματιστική κριτική; Χειραφετική προσέγγιση; Υπολογιστές ως γνωστικά εργαλεία; Στάδια ανάπτυξης ρατσισμού; Στερεότυπα; Προκαταλήψεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
501 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)