Η ανάπτυξη ερμηνευτικών στρατηγικών στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περιβάλλον συνεργατικής μάθησης

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη ερευνά την επίδραση της Συνεργατικής Μάθησης ως διδακτικής στρατηγικής στην ικανότητα των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αναπτύσσουν ερμηνευτικές στρατηγικές κατά την προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων. Η γενική υπόθεση της έρευνας υποδεικνύει ότι οι μαθητές, όταν εργάζονται κατά την επεξεργασία των λογοτεχνικών κειμένων σε μικρές ομάδες, αναπτύσσουν ερμηνευτικές στρατηγικές σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι όταν επεξεργάζονται τα κείμενα στο πλαίσιο της κατευθυνόμενης, δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας. Για τον έλεγχο των υποθέσεων πραγματοποιήσαμε μια οιονεί πειραματική έρευνα με πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν μαθητές δύο τμημάτων της Γ΄ Γυμνασίου δημόσιου σχολείου της Αθήνας. Στο τμήμα που αποτέλεσε την πειραματική ομάδα εφαρμόστηκε ως διδακτική παρέμβαση η συνεργατική μάθηση: οι μαθητές διδάχτηκαν επτά λογοτεχνικά κείμενα με την τάξη διαιρεμένη σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Αντίστοιχα η ομάδα ελέγχου διδάχτηκε τα ίδια κείμενα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study explores the effect of collaborative learning on students’ ability to develop interpretive strategies when they study literature. The main research hypothesis states that when students approach literary texts by working in small groups, they develop interpretive strategies to a greater extent than when they approach texts within the context of direct, teacher-led instruction. We tested the hypotheses by conducting a quasi-experiment, a multiple time series design with two intact groups: one experimental group and one control group. Participants were 9th grade students in a public junior high school in the Athens metropolitan area. We introduced collaborative learning as intervention for the experimental group: students studied seven literary texts in small groups of 4 or 5. At the same time, students in the control group studied the same texts without any intervention regarding the teaching strategy. Students’ ability to develop interpretive strategies was evaluated t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29202
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29202
ND
29202
Εναλλακτικός τίτλος
The development of interpretive strategies in modern greek literature instruction in secondary education within a collaborative learning environment
Συγγραφέας
Δάλκου, Αγάπη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Φρυδάκη Ευαγγελία
Σπανός Γεώργιος
Φλουρής Γεώργιος
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Μηλίγγου Ευανθία-Έλλη
Μιχάλης Αθανάσιος
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Ερμηνευτικές στρατηγικές; Συνεργατική μάθηση; Νεοελληνική λογοτεχνία; Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
376 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)