Η μέθοδος της δραματοποίησης στη διδασκαλία της λογοτεχνίας

Περίληψη

Βασική επιδίωξη της διατριβής ήταν η εφαρμογή του δημοσιευμένου αναγνωστικού προγράμματος Διαβάζοντας Λογοτεχνία στο Σχολείο της Ομάδας Έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας σε μια τάξη Δημοτικού Σχολείου με τη χρήση της μεθόδου της δραματοποίησης. Οι αναγνωστικοί στόχοι αφορούσαν την αναγνώριση της αξίας της ανάγνωσης από τα παιδιά, τη νοηματοδότηση των κειμένων, την ανάκληση προσωπικών εμπειριών, τη βίωση κοινωνικών καταστάσεων και την αλλαγή στάσεων. Βέβαια, στόχοι τέθηκαν και αναφορικά με το δραματικό στοιχείο, εφόσον όλα τα παραπάνω προσεγγίστηκαν μέσω της δραματοποίησης. Καθώς η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, το έντονο διαπολιτισμικό στοιχείο της τάξης ανέδειξε την ανάγκη προσέγγισης των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης: η ανάπτυξη του σεβασμού, της εμπιστοσύνης στον εαυτό και το Άλλο και η ενδυνάμωση των μελών της πολυπολιτισμικής τάξης αποτέλεσαν περαιτέρω στόχο. Στο θεωρητικό κεφάλαιο της έρευνας, προσφέρονται βασικές πληροφορίες για τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The basic purpose of the PhD thesis was to put into practice the reading programme Reading literature at school devised by the Research Group for the Teaching of Literature in a primary school class through drama. The reading objectives set included the recognition of the value of reading by the children, giving meaning into text, recalling personal experiences, living social situations and changing attitudes. The use of drama throughout the programme created drama and theatre objectives as well. As the programme was accomplished in a Multicultural Primary School, the students’ multicultural identity recognized the need of a dynamic intervention based on multicultural education: self-confidence, respect to the Other and empowerment of the multicultural class were additional objectives. In the theoretical part of the thesis teaching of literature, drama in education and multicultural education are explored. These three theoretical fields are compatible and creatively combined in the r ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26147
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26147
ND
26147
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching literature through drama
Συγγραφέας
Κατσαρίδου, Μάρθα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκαπίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού
Εξεταστική επιτροπή
Αποστολίδου Βενετία
Γρόλλιος Γεώργος
Μητακίδου Σούλα
Τρέσσου Ευαγγελία
Χοντολίδου Ελένη
Ριτσάτου Κωνσταντίνα
Λενακάκης Αντώνης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική της Λογοτεχνίας; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Πολιτισμικές σπουδές; Έρευνα δράσης; Δενδροπόταμος; Δραματοποίηση; Θέατρο στην εκπαίδευση; Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)