Η δημιουργική γραφή (πεζογραφία) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να διερευνηθεί αν η αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής ως διδακτικής μεθόδου στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο ενισχύει την αποτελεσματικότητα του μαθήματος και ως προς τον σκοπό του και ως προς τους γενικούς του στόχους. Nα διερευνηθεί πώς επηρεάζονται η ανάγνωση, η ερμηνεία και η κριτική των λογοτεχνικών κειμένων, η ίδια η υποκειμενικότητα των μαθητών μέσα από τις δοκιμές γραφής. Αν η ενασχόληση με τη δημιουργική γραφή ενισχύει τη θελκτικότητα του μαθήματος, αν εμπνέει μια πιο ενεργή και σταθερή οικείωση με τη λογοτεχνία, αν ενισχύει την αναγνωστική διάθεση και απόλαυση των μαθητών. Είναι μια έρευνα δράσης στο πλαίσιο της οποίας διδάχθηκε το μάθημα Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε τμήματα της Α΄ και Β΄ δημοσίου Γενικού Λυκείου επί τρία συναπτά σχολικά έτη (από το 2013 έως το 2016) συστηματικά εμπλουτισμένο με πρωτότυπες ασκήσεις δημιουργικής γραφής. Ανάμεσα στα δεδομένα τα οποία απέδωσε η έρευνα συμπεριλαμβάνονται ημε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation is to explore whether creative writing -- as a teaching method in the Modern Greek Literature class at the Senior High School level – enhances the effectiveness of this subject. This is examined regarding both the specific subject’s scopes (MGLit) and the more general ones. We examine how reading, interpretation and critical inquiry are influenced through writing, leading to a possible impact on learners’ subjectivity. Also, whether dealing working on creative writing increases the appeal of this school subject, inspires a more stable and active familiarization with literature, contributes to a more positive disposition towards reading and an overall pleasure by the students. This is an action research in which creative writing was incorporated in the Modern Greek Literature classes of Grades 2 and 3 in a Public Senior High School between 2013 and 2016. These classes were systematically enriched with creative writing exercises. Our data include c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39908
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39908
ND
39908
Εναλλακτικός τίτλος
Creative writing (fiction) in secondary education
Συγγραφέας
Αναγνώστου, Ελεονώρα (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Καρακίτσιος Ανδρέας
Παπαντωνάκης Γεώργιος
Ντίνας Κωνσταντίνος
Στάμου Αναστασία
Φωτόπουλος Νικόλαος
Καμαρούδης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργική γραφή; Διδασκαλία της λογοτεχνίας; Διδακτική μεθοδολογία; Αναγνωστική ικανότητα και απόλαυση; Μαθητικό βίωμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
608 σ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)