Η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) ως διδακτικό εργαλείο στο μάθημα της λογοτεχνίας

Περίληψη

Η παρούσα εργασία συνιστά την πρώτη απόπειρα συστηματικής διερεύνησης της αξιοποίησης της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) στη λογοτεχνική εκπαίδευση. Πρόκειται για την καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων μιας έρευνας-δράσης, με στόχο τον έλεγχο και την ανάδειξη του σύνθετου και δυναμικού παιδαγωγικού ρόλου, τον οποίο μπορεί να λάβει η ψηφιακή αφήγηση ως καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο σε ένα σύγχρονο μάθημα λογοτεχνίας. Η εργασία συνιστά πεδίο τομής θεωρητικών προσεγγίσεων από το χώρο της λογοτεχνικής εκπαίδευσης, των πολυγραμματισμών και του κριτικού γραμματισμού με τη συζήτηση γύρω από τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαίδευση. Η έρευνα, η οποία ακολουθεί τη σπειροειδή εξέλιξη της έρευνας δράσης διήρκεσε τρία χρόνια και πραγματοποιήθηκε σε δημόσιο γενικό λύκειο αγροτικής περιοχής της περιφέρειας Θεσσαλίας. Κατά τους δύο πρώτους κύκλους, η ψηφιακή αφήγηση δοκιμάστηκε στις τάξεις όπου η εκπαιδευτικός-ερευνήτρια δίδασκε το μάθημα της λογοτεχνίας και, κατά τον τελευταίο κύκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation is the first attempt to explore systematically the use of digital storytelling in literary education. It is a participatory action-research study, that lasted three years and took place in tenth-grade classes in a rural public school in Greece. The aim of the present thesis was to outline the complex and dynamic pedagogical role that digital storytelling could play in a modern literature class. The theoretical background of the thesis is an intersection of modern theoretical approaches in the fields of literary education, multiliteracies and critical literacy as well as digital storytelling in education. The research, which moves in a spiral course, is comprised of three action research cycles. During the first two cycles, digital storytelling was implemented in the language arts classroom, while during the last cycle, the digital storytelling circle was combined with reading clubs and creative writing in an after school program. Data sources included the 40 digital s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48311
ND
48311
Εναλλακτικός τίτλος
Digital storytelling in literary education
Συγγραφέας
Γκουτσιουκώστα, Ζησούλα του Παύλος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αποστολίδου Βενετία
Αλεξίου Βασίλειος
Θανούλη Ελευθερία
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Ντρενογιάννη Ελένη
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Πασχαλίδης Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή αφήγηση; Ψηφιακή ιστορία; Διδακτική λογοτεχνίας; Διδακτική λογοτεχνίας δευτεροβάθμια; Στρατηγικές διδασκαλίας λογοτεχνίας; Λογοτεχνική εκπαίδευση; Κριτικός γραμματισμός; Κριτικός γραμματισμός στα μέσα; Παιδαγωγική πολυγραμματισμών; Πολυτροπικότητα; Γραμματισμός στη λογοτεχνία; Ψηφιακός γραμματισμός; Πρακτικές γραμματισμού; Έρευνα δράσης στην εκπαίδευση; Πολυτροπική μεταγραφή; Πολυγραμματισμοί; Κριτική δημιουργικότητα; Λέσχη ανάγνωσης; Διαμεσολάβηση; Μεταγωγή; Μετασχηματισμός; Οπτικός γραμματισμός; Δημιουργική γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
449 σ., εικ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)