Σχολική κοινωνική και συναισθηματική λειτουργικότητα παιδιών σχολικής ηλικίας με διαταραχή ελλειματικής προσοχής - υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και κατάθλιψη

Περίληψη

Η σύγχρονη επιστημονική έρευνα έχει δείξει, ότι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και η κατάθλιψη, η κάθε μία χωριστά, έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη συναισθηματική κατάσταση και συνακόλουθα στην κοινωνική και σχολική λειτουργικότητα του παιδιού. Η παρούσα έρευνα είχε ως πρώτο στόχο τη διερεύνηση της καταθλιπτικής συμπτωματολογίας σε κλινικό δείγμα παιδιών σχολικής ηλικίας 9 - 11 ετών, τα οποία είχαν παραπεμφθεί σε δημόσιες παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες και πληρούσαν τα κριτήρια για τη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ, όπως αυτή ορίζεται στο DSM-IV. Διερευνήθηκαν οι διαφορές φύλου α) ως προς την καταθλιπτική συμπτωματολογία, β) ως προς τον τύπο των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς που παρουσίασαν τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, καθώς και το βαθμό στον οποίον αυτά τα προβλήματα έγιναν αντιληπτά από τις μητέρες και τους εκπαιδευτικούς τους και γ) ως προς την επάρκεια των παιδιών με ΔΕΠ-Υ στον τομέα της σχολικής λειτουργικότητας. Τέλος, εξετάστηκε η επίδραση της ύπαρξης καταθλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder (ADHD) and depression have attracted a lot of scientific interest. Modern psychological research has proved that these disorders, each one separately, have a lot of serious implications on the psychological state of the child and therefore on his/her social and school performance. As a result, this research aimed firstly to study the prevalence of depressive symptoms in school-age children (n=61), who had been referred to public mental health centers and filled the criteria of DSM-IV for ADHD. Secondly, this research investigated the sex differences in relation to a) the symptoms of depression, b) the form of emotional and behavioral problems that the children with ADHD showed as well as the degree to which these problems were recognized by both their mothers and teachers and c) the efficiency that children with ADHD had in their academic functioning. Finally, the effect of the symptoms of depression on a) the schoo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18384
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18384
ND
18384
Εναλλακτικός τίτλος
Academic social and emotional functioning of school - aged children diagnosed with attention deficit / hyperactivity disorder (AD/HD) and depression
Συγγραφέας
Σιαπάτη-Τελιούση, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Στέργιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πανοπούλου-Μαράτου Όλγα
Σιδέρη Αθηνά
Ποταμιάνος Γρηγόριος
Μαλικιώση Μαρία
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Κούρτη Ευαγγελία
Χριστοπούλου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συννοσηρότητα; Διαταραχή ελλειματικής προσοχής με υπερκινητικότητα; Κατάθλιψη; Συναισθηματική λειτουργικότητα; Σχολική επίδοση; Κοινωνική λειτουργικότητα; Διαφορές φύλου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
415 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)