Τεστ πρώιμης ανίχνευσης της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητας παιδιών 4-6 ετών (ΤΕΠ-Υ 4-6)

Περίληψη

Στόχος της έρευνας είναι η κατασκευή και στάθμιση ψυχομετρικού εργαλείου για τη πρώιμη ανίχνευση και αναγνώριση της διαταραχής της ελλειμματικής προσοχής -υπερκινητικότητας σε παιδιά ηλικίας 4-6 ετών (νηπιαγωγείου και πρώτης δημοτικού). Δομήσαμε ένα ερωτηματολόγιο δυο τύπων. Ο ένας τύπος απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς (νηπιαγωγούς, δασκάλους) και ο άλλος στους γονείς. Στην πιλοτική φάση της έλαβαν μέρος 217 μαθητές (7 νηπιαγωγεία και 8 δημοτικά) και στην κυρίως έρευνα έλαβαν μέρος 1523 μαθητές (31 νηπιαγωγεία και 28 δημοτικά). Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και από τους γονείς. Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα: Εξετάζοντας το αποτέλεσμα της αναγκαστικής εξαγωγής των δύο παραγόντων για το ΤΕΠ-Υ 4-6 συμπεραίνουμε ότι είναι παρόμοιο με τους δύο παράγοντες της ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας-παρορμητικότητας του DSM-IV(1994) για την ΔΕΠ-Υ (κάθε παράγοντας του ΤΕΠ-Υ 4-6 εμπεριέχει τον αντίστοιχο παράγοντα του DSM-IV). Το ΤΕΠ- ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our research focuses in the development and standardization of a psychometric tool for the early detection and assessment of the disorder of attention deficit hyperactivity disorder in Greek children 4-6 years old (kindergarten and first grade of elementary school). We structured a questionnaire of two types. One addresses the teachers and the second the parents. At the pilot study 217 students participated (7 kindergarten and 8 elementary schools) and at he final stage 1523 students participated (31 kindergarten and 28 elementary schools). The questionnaires were completed by the teachers and the parents of the students. The main results of this research are the following: Data presented in this research indicates that the two factor solution is the most appropriate for the ADHD-GT 4-6 and it is similar to the two DSM-IV (1994) categories for ADHD, that is: inattention and hyperactivity-impulsivity (each factor of the ADHD-GT includes the corresponding factor of the DSM-IV). The ADHD ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25254
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25254
ND
25254
Εναλλακτικός τίτλος
Test of early detection of attention deficit - hyperactivity disorder for children 4-6 years old (ADHD-GT)
Συγγραφέας
Δημητρίου, Μαλάμω (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2001
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Λάμπρος
Στάλικας Αναστάσιος
Βλάχος Φίλιππος
Δράκος Γεώργιος
Σούλης Σπυρίδων
Μορφίδη Ελένη
Παπαντωνίου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ελλειματική προσοχή; Υπερκινητικότητα; Παρορμητικότητα; Ανίχνευση; Διάγνωση; Νηπιαγωγεία; Δημοτικό σχολείο; Διαταραχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (266 ; 351 σ.)
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)