Εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό στην αυτοδιαχείριση: μια συμπεριφοριοαναλυτική παρέμβαση για την ένταξή τους στο σχολείο

Περίληψη

Η βιβλιογραφική ανασκόπηση καταδεικνύει πως τα παιδιά με αυτισμό, όποτε εγγράφονται και φοιτούν στο γενικό σχολείο, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες κατά την κοινωνική τους αλληλεπίδραση με τους τυπικής ανάπτυξης συμμαθητές τους. Επίσης, τα ερευνητικά δεδομένα υποδηλώνουν πως η απόκτηση δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης από τα παιδιά αυτά προάγει τη γενίκευση, τη διατήρηση και την αυτόνομη εφαρμογή και άσκηση των κεκτημένων τους δεξιοτήτων. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διδαχθούν δεξιότητες αυτοδιαχείρισης σε παιδιά με αυτισμό, με τελικό στόχο την αυτόνομη εκδήλωση δεξιοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές τους, στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Διερευνήθηκε η επίδραση της συμπεριφοριοαναλυτικής παρέμβασης μέσω ενός πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσης. Τρία αγόρια προσχολικής ηλικίας με αυτισμό εκπαιδεύτηκαν έτσι ώστε να λαμβάνουν ανεξάρτητες πρωτοβουλίες για αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές τους, αλλά και να ανταποκρίνονται στις προσπάθειες των συνομηλίκων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is well documented in the literature that children with autism experience severe difficulties in social interactions with their peers in inclusive educational settings. Various self-management procedures have been used with children with autism to enhance their independent use of skills that they have already acquired. The present study aimed at making use of such procedures in helping children with autism to use their social skills independently when interacting with peers in regular preschools. Specifically, a multiple baseline across subjects experimental design was used to investigate the efficacy of self-management procedures on teaching three preschool boys with autism to take the initiative to interact with their classmates as well as to respond to their classmates’ efforts for interaction, independently - without the assistance of a shadow teacher. The treatment package was multi-component including self-monitoring, prompting, and fading procedures. All sessions were cond ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24403
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24403
ND
24403
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching self-management skills to children with autism: a behavior analytic intervention for school inclusion
Συγγραφέας
Γαλάνης, Πέτρος (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Γενά Αγγελική
Κρουσταλάκης Γεώργιος
Μέλλον Ρόμπερτ
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Μάρκου Γεώργιος
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Σιδερίδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτισμός; Αυτοδιαχείριση; Ένταξη; Κοινωνικές δεξιότητες; Συμπεριφορά, Εφαρμοσμένη ανάλυση της
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
343 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)