Καταθλιπτική διαταραχή και σχολική δυσλειτουργία σε παιδιά 10 - 14 ετών

Περίληψη

Η καλή σχολική λειτουργικότητα αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων και είναι δείκτης κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Διευκολύνει επίσης τη γνωστική, κοινωνική και ηθική ωρίμανση των παιδιών και των εφήβων. Το αντικείμενο αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση των σχέσεων της κατάθλιψης με τη σχολική λειτουργικότητα και δυσλειτουργία. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 26 παιδιά ηλικίας 10-14 ετών, με διάγνωση «καταθλιπτική διαταραχή», τα οποία συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Έρευνα του προγράμματος BIOMED για την παιδική κατάθλιψη. Παράγοντες όπως η μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση, οι δυσκολίες συμμετοχής στην ομάδα των συνομηλίκων, η έλλειψη ενδιαφέροντος για το σχολείο, το άγχος, τα προβλήματα συμπεριφοράς και η μη αποδοχή των παιδιών εκ μέρους των εκπαιδευτικών επιβαρύνουν τη σχολική δυσλειτουργία των καταθλιπτικών παιδιών και εφήβων. Το φύλο και η ηλικία (προεφηβεία-εφηβεία) αποτέλεσαν τις ανεξάρτητες μεταβλητές του δείγματος. Σύμφωνα με τα αποτελέσμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Good functioning at school is an essential component of mental health of children and adolescents, as well as an indicator of normal social interaction. It also facilitates cognitive, social and moral maturation of children and adolescents. The object of this study is to investigate the correlation of depression with school functioning and dysfunction. The sample comprises 26 children, aged 10-14 years, diagnosed as suffering from “Depressive Disorder”, who participated in a European Research (BIOMED program) about depression in children and adolescents. Factors such as low academic performance, difficulties of participation in peers’ groups, disinterest for school, distress, behavioral problems and non-acceptance by the teachers are decisive factors in school dysfunction of depressed children and adolescents. Sex and age (early adolescence - adolescence) differences were the independent variables. According to the results of the present research, the most severe difficulties in school ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18395
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18395
ND
18395
Εναλλακτικός τίτλος
Depression disorder and school dysfunction of children aged 10-14 years
Συγγραφέας
Μουλλά, Βασιλική
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πανοπούλου-Μαράτου Όλγα
Δραγώνα Θάλεια
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Μαλικιώση Μαρία
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Παπούδη Δέσποινα
Χριστοπούλου Αθηνά
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κατάθλιψη; Σχολική λειτουργικότητα; Σχολική δυσλειτουργία; Κοινωνική προσαρμογή; Μείζων καταθλιπτική διαταραχή; Διαγνωστική αξιολόγηση; Έρευνα biomed
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
144 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)