Περίληψη
Η έρευνά μας επικεντρώνεται στη διερεύνηση πιθανών σχέσεων των δυσκολιών γραπτού λόγου και των Προβλημάτων Συναισθήματος και Συμπεριφοράς σε μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης στην επαρχία Μυλοποτάμου του Ν. Ρεθύμνης. Συγκεκριμένα διερευνήθηκε η σύνδεση των δυσκολιών ανάγνωσης, αγοριών και κοριτσιών, με όλα τα επιμέρους και ευρέα εσωτερικευμένα - εξωτερικευμένα προβλήματα και με τα προβλήματα προσοχής και υπερκινητικότητας. Επίσης διερευνήθηκε η διαφοροποίηση των επιδόσεων στην ανάγνωση και την ορθογραφία ανάλογα με το είδος και τη σοβαρότητα των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς. Από την αξιολόγηση 318 μαθητών στην ανάγνωση, επιλέχθηκαν 80 μαθητές με δυσκολίες ανάγνωσης και 80 έμπειροι αναγνώστες. Στους γονείς και τους δασκάλους των μαθητών αυτών χορηγήθηκαν τα ερωτηματολόγια του Achenbach για την αξιολόγηση των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς και ελέγχθηκε η αξιοπιστία και ο βαθμός συμφωνίας των δύο αξιολογητών. Στο σχολικό πλαίσιο, τα συνολικά προβλήματα συμπε ...
Η έρευνά μας επικεντρώνεται στη διερεύνηση πιθανών σχέσεων των δυσκολιών γραπτού λόγου και των Προβλημάτων Συναισθήματος και Συμπεριφοράς σε μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης στην επαρχία Μυλοποτάμου του Ν. Ρεθύμνης. Συγκεκριμένα διερευνήθηκε η σύνδεση των δυσκολιών ανάγνωσης, αγοριών και κοριτσιών, με όλα τα επιμέρους και ευρέα εσωτερικευμένα - εξωτερικευμένα προβλήματα και με τα προβλήματα προσοχής και υπερκινητικότητας. Επίσης διερευνήθηκε η διαφοροποίηση των επιδόσεων στην ανάγνωση και την ορθογραφία ανάλογα με το είδος και τη σοβαρότητα των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς. Από την αξιολόγηση 318 μαθητών στην ανάγνωση, επιλέχθηκαν 80 μαθητές με δυσκολίες ανάγνωσης και 80 έμπειροι αναγνώστες. Στους γονείς και τους δασκάλους των μαθητών αυτών χορηγήθηκαν τα ερωτηματολόγια του Achenbach για την αξιολόγηση των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς και ελέγχθηκε η αξιοπιστία και ο βαθμός συμφωνίας των δύο αξιολογητών. Στο σχολικό πλαίσιο, τα συνολικά προβλήματα συμπεριφοράς, τα προβλήματα προσοχής και υπερκινητικότητας και η παραβατική συμπεριφορά συνδέθηκαν με τις δυσκολίες ανάγνωσης στα αγόρια. Οι δυσκολίες ανάγνωσης συνδέονται με όλα τα εξωτερικευμένα και εσωτερικευμένα προβλήματα. Οι εξωτερικευμένες συμπεριφορές εντοπίζονται περισσότερο στ’ αγόρια, ενώ κορίτσια -αγόρια δε διαφοροποιούνται στις εσωτερικευμένες συμπεριφορές. Τα προβλήματα άγχους, αν και συνδέονται με τις δυσκολίες ανάγνωσης, στο σχολικό πλαίσιο προβλήματα άγχους εμφανίζονται και στους έμπειρους αναγνώστες. Ένα άλλο εύρημα της έρευνάς μας είναι η σύνδεση των δυσκολιών ανάγνωσης με τα προβλήματα κατάθλιψης. Όμως τις πιο χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση και την ορθογραφία, σημειώνουν οι μαθητές με πολλαπλά προβλήματα συμπεριφοράς, ακόμα και από τους μαθητές μόνο με εσωτερικευμένα ή εξωτερικευμένα προβλήματα συμπεριφοράς. Αντίθετα τις υψηλότερες επιδόσεις στο γραπτό λόγο σημειώνουν οι μαθητές χωρίς προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς. Τα ευρήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος παρέμβασης, ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες των μαθητών σε επίπεδο μάθησης και συμπεριφοράς. Ο σχεδιασμός προγραμμάτων από την αρχή της σχολικής ζωής κρίνεται αναγκαίος, για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής και ίσως και της αυξημένης εγκληματικότητας στην επαρχία Μυλοποτάμου.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Our research focuses on exploring possible links between literacy difficulties and Emotional and Behavioural Problems (EBP), regarding third and fourth grade students residing in the province of Mylopotamos, in the municipality of Rethimnon. To be more specific, this study examines the association between reading difficulties displayed by both boys and girls along with all the restricted and broad internalizing and externalizing syndromes and attention deficit hyperactivity problems. In addition, a survey was conducted to examine if there were differences in students’ reading and spelling performance depending on the type and severity of E.B.P. From the assessment of 318 students on reading, 80 students exhibiting difficulties in reading and another 80 high reading-achievers were selected. Achenbach questionnaires were given to the parents and the teachers of these students. The purpose of the questionnaires was to evaluate the E.B.P. and to examine the degree of consistency be ...
Our research focuses on exploring possible links between literacy difficulties and Emotional and Behavioural Problems (EBP), regarding third and fourth grade students residing in the province of Mylopotamos, in the municipality of Rethimnon. To be more specific, this study examines the association between reading difficulties displayed by both boys and girls along with all the restricted and broad internalizing and externalizing syndromes and attention deficit hyperactivity problems. In addition, a survey was conducted to examine if there were differences in students’ reading and spelling performance depending on the type and severity of E.B.P. From the assessment of 318 students on reading, 80 students exhibiting difficulties in reading and another 80 high reading-achievers were selected. Achenbach questionnaires were given to the parents and the teachers of these students. The purpose of the questionnaires was to evaluate the E.B.P. and to examine the degree of consistency between the two evaluators. Within the school framework, boys with reading difficulties display more total behavioural problems-attention deficit hyperactivity disorder and rule-breaking problems. Reading difficulties are associated with all the externalizing and internalizing problems. Externalizing behaviours are mainly found amongst boys, while girls -boys do not differ in internalizing behaviour. As for anxiety/depression syndrome, even though they are associated with reading difficulties, within the context of school, they do appear in the high-reading achievers as well. Another finding was the association of reading difficulties with withdrawal/depression problems. However, students having mixed behavioural problems are the ones who exhibit the poorest performance in reading and spelling, even more so than the students with pure internalizing or externalizing behavioural problems. On the other hand, the highest literacy performances are found in students without any E.B.P. The findings of this study can be included in the development of an intervention program so as to deal with the difficulties students face concerning their academic achievement and behaviour. The planning of intervention programmes at the early stages of a child’s academic development is considered necessary in order to reduce the incidents of students dropping out of school and perhaps diminish the increasing rate of criminal activity in the area of Mylopotamos.
περισσότερα