Ημερομηνία | Τίτλος | Συγγραφέας | Κείμενο Διατριβής |
2015 | Greek cyclists on the move: narrating the migration experience | Διακάκη, Ελένη Α. |  |
2014 | Groundlessness and possibilities of meaning: young Wittgenstein and Jacques Lacan respond to experiences of limitation | Μπαλάσκα, Μαρία Γ. |  |
2020 | H επίδραση των στόχων επίτευξης της σχολικής τάξης στην επίδοση, την αυτονομία και το συναίσθημα: διδακτικές παρεμβάσεις σε παιδιά του ελληνικού δημοτικού σχολείου | Γκερτσάκης, Νικόλαος Α. | |
2018 | H ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών σχολικής ηλικίας και η διαφοροποίησή τους ως προς τον παράγοντα μαθησιακές δυσκολίες | Παπακωνσταντινοπούλου, Αρτεμισία Ι. |  |
2016 | The impact of solitude on authentic leadership development: a theoretical and statistical investigation | Καρδάση, Ουρανία Χ. |  |
2010 | Internal and external influences on individual’s knowledge sharing behaviour: examining personal, organisational and receiver effects | Βραϊμάκη, Ευτυχία Γ. |  |
2018 | Intervention effects of a coach education program on the objective motivational climate and on coaches’ motivation and well-being | Τζιουμάκης, Ιωάννης Σ. |  |
2000 | Investigating aspects of health among older greeks: the development and utilisation of an hellenic version of a multidimensional and functional assessment questionnaire | Προύσκας, Κωνσταντίνος Π. |  |
2015 | Jouissance, ecriture et nombre dans les maladies auto-immune et idiopathique: l’ assomption de la métaphore subjective par l'organisme | Μαλίχιν, Αικατερίνη Ν. |  |
2022 | A life lived with schizophrenia: when mother's love is kept in the dark: exploring maternal communication and attachment organization in families with schizophrenia | Στεφανίδου-Μαρίνη, Μυρσίνη Γ. |  |
2009 | The linguistic profile of Greek individuals with down syndrome: evidence from syntactic and morphological phenomena | Σταθοπούλου, Νικολίτσα Α. |  |
1995 | MAJORITY/MINORITY MUSLIM/BUDDHIST ADOLESCENT GROUPS: perceived problems, coping methods and helpseeking patterns | Upaphai, Nuchalee |  |
2022 | Media stereotypic framing of social protests: ideological functions and audience reception | Βλαζάκης, Αλέξανδρος Γ. |  |
1994 | METACOGNITIVE AWARENESS OF THE STRUCTURE AND PROCESSING COMPLEXITY OF COGNITIVEABILITIES IN ADOLESCENCE: A CROSS-CULTURAL STUDY IN GREECE AND NIGERIA | Adekoya, James |  |
2013 | Mindfulness and its applications in overall well-being and education | Λαζαρίδου, Ασημίνα Γ. |  |
2015 | Mη-γλωσσική επικοινωνία σε παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή | Παπακαλοδούκα, Πανορμίτσα Κ. |  |
2015 | Obesity, chronic low-grade inflammation and cognition impairment | Σπυριδάκη, Ειρήνη Χ. |  |
2010 | O ρόλος της δραματοποίησης σε μορφή work in progress του εγωιστή γίγαντα, του Oscar Wild, και των συμβόλων στο σώμα και στη σκέψη του αυτιστικού παιδιού | Πάστρα, Αποστολία |  |
2012 | Paranoia from Salvador Dali to Jacques Lacan: psychoanalysis culture and the 1930s | Κωνσταντινίδου, Δέσποινα-Αλεξάνδρα Κ. |  |
1991 | Postawy rodzicow wobec dzieci z niedoksztalceniem mowy o typie afazji a zaburzenia w ich zachowaniu | Γιαννοπούλου-Τσούρτη, Σοφία |  |