Ανάπτυξη γνωστικών ικανοτήτων: κατασκευή ηλεκτρονικών εργαλείων μέτρησης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει τον ρόλο των ψηφιακών περιβαλλόντων στη γνωστική ανάπτυξη, εστιάζοντας ειδικότερα στον τρόπο με τον οποίο τα ψηφιακά εργαλεία και τα εκπαιδευτικά ρομπότ μπορούν να διευκολύνουν την κατανόηση των Πιαζετικών δοκιμασιών διατήρησης στα παιδιά. Βασισμένη αφενός στη θεμελιώδη θεωρία του Πιαζέ, και αφετέρου σε σύγχρονες θεωρίες γνωστικής επιστήμης, η έρευνα αναπτύσσει και δοκιμάζει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα σχεδιασμένη για γνωστικές αξιολογήσεις. Η αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας επικυρώθηκε μέσω πειραμάτων που συνέκριναν παραδοσιακά φυσικά περιβάλλοντα με ψηφιακά και ρομποτικά-υποβοηθούμενα περιβάλλοντα. Στην πρώτη μελέτη, δοκιμάστηκαν οι δυνατότητες της πλατφόρμας, επιδεικνύοντας την ευελιξία της και την καταλληλότητά της για έρευνες γνωστικής ανάπτυξης. Η δεύτερη μελέτη εξέτασε την απόδοση των παιδιών σε δοκιμασίες διατήρησης υγρού σε φυσικά και ψηφιακά περιβάλλοντα, αποκαλύπτοντας σημαντικά ευρήματα στη γνωστική έρευνα, με συνέπειες για τις στρατηγικές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the intersection of cognitive development and digital environments, specifically focusing on how digital tools and robotic agents can facilitate the understanding of Piagetian conservation tasks among children. Building on foundational theories from Piaget and modern cognitive science, the research develops and tests a novel digital platform designed for cognitive assessment. The platform's effectiveness was validated through experiments comparing traditional physical settings with digital and robotic-mediated environments. In the first study, the platform's capabilities were tested, demonstrating its flexibility and suitability for cognitive development research. The second study examined children’s performance on liquid conservation tasks comparing physical and digital environments, resulting in significant findings in cognitive engagement, with implications for digital learning strategies. In the third study, a robotic experimenter was introduced in order ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58608
ND
58608
Εναλλακτικός τίτλος
Development of cognitive abilities: design and implementation of a digital tool for measurement
Συγγραφέας
Σακκάς, Χρήστος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καζη Σμαραγδα
Σαμαρτζή Σταυρο΄υλα
Βατάκη Αργυρώ
Μαντόγλου Σουλτάνα
Παρπούλα Χριστίνα
Ξενάκης Χρήστος
Κουμαράς Χαρίλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ανάπτυξη; Έργα διατήρησης Πιαζέ; Ψηφιακό περιβάλλον; Κοινωνική υποστηρικτική ρομποτική; Εικονική πλατφόρμα μάθησης; Ανοιχτά ερευνητικά δεδομένα; Μηχανική μάθηση; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-ρομπότ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.