Παραγωγική μορφολογία, ορθογραφική ικανότητα και δυσλεξία σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: αξιολόγηση και εκπαιδευτική παρέμβαση

Περίληψη

Κύριο θέμα της διατριβής ήταν η πειραματική προσέγγιση της αναπτυξιακής δυσλεξίας σε σχέση με μια σημαντική διάσταση της ορθογραφικής ικανότητας, την παραγωγική μορφολογία, σε επίπεδο αξιολόγησης και εκπαιδευτικής παρέμβασης. Τα ερευνητικά ερωτήματα εστιάστηκαν στα εξής πεδία: (i) μορφολογική ενημερότητα, (ii) μορφολογικές στρατηγικές στην ορθογραφική ικανότητα, και (iii) η επίδραση της συστηματικής άσκησης της μορφολογικής δομής στην ορθογραφία των παράγωγων λέξεων. Το πειραματικό σχέδιο της εργασίας βασίστηκε στη σύγκριση της πειραματικής ομάδας μαθητών με δυσλεξία με δύο ομάδες ελέγχου μη δυσλεξικών μαθητών, εξισωμένων ως προς τη χρονολογική και αναγνωστική τους ηλικία. Οι μαθητές με δυσλεξία φοιτούσαν σε ένα γενικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και λάμβαναν υποστηρικτικές υπηρεσίες για την αντιμετώπιση των μαθησιακών τους δυσκολιών, ενώ αξιολογήθηκαν με τη βοήθεια μιας συστοιχίας ψυχομετρικών και γνωστικών εργαλείων ως προς τη φύση και τη σοβαρότητα των δυσκολιών τους. Η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main concern of the present study was in relation to developmental dyslexia as manifested in early secondary school. It aimed to investigate knowledge of derivational morphology, a critical aspect of later stages of spelling development. The research intended to determine answers in three broad areas: (i) morphological awareness; (ii) morphological strategies in spelling; and (iii) the effects of explicit instruction about morphological structure on the spelling of derived words. A cross-sectional reading level-design was employed in order to determine differences between dyslexic adolescents and chronological-age and reading-age matched controls. The selection of the dyslexic participants was carried out through a Learning Support Department of a Secondary School. Their disability was described through a battery of psychometric and cognitive measures in terms of the nature and severity of their impairment. Derivational morphology was further assessed by oral measures of implic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36591
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36591
ND
36591
Εναλλακτικός τίτλος
Derivational morphology, spelling ability and dyslexia in secondary school students: assessment and intervention
Συγγραφέας
Τσεσμελή, Στυλιανή του Νικόλαος
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
University of Dundee. School of Social Sciences . Department of Psychology
Εξεταστική επιτροπή
Seymour Philip H.K.
Elbro Carsten
Duncan Lynne
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Ορθογραφία; Παραγωγική μορφολογία; Αξιολόγηση; Εκπαιδευτική παρέμβαση
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xx, 455 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)