Προσεγγίσεις των εναλλακτικών εκπαιδευτικών σχεδίων στην εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η ποιοτική διερεύνηση των εμπειριών και των απόψεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ70 οι οποίοι εργάστηκαν σε Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) κατά το σχολικό έτος 2018-2019. Συγκεκριμένα, επιχειρήθηκε η σάρωση του πεδίου μέσω της έρευνας απογραφής. Οι 58 ημιδομημένες συνεντεύξεις οι οποίες λήφθηκαν από τις 14/2/2019 έως τις 19/6/2019 ανέδειξαν τις πολλαπλές όψεις του κρατικού εγχειρήματος. Σε πρώτο επίπεδο μελετώνται οι δυσκολίες και τα προβλήματα που συνάντησαν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου καθώς και το πρίσμα μέσα από το οποίο δομήθηκε η διδακτική τους προσέγγιση. Η έρευνα εστιάζει επίσης στην κριτική αποτίμηση της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής για την εκπαίδευση των προσφύγων μαθητών που φοιτούν στις ΔΥΕΠ. Σε δεύτερο επίπεδο μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών σε σχέση με την ένταξη κοινωνικών και πολιτικών ζητημάτων στη διδασκαλία τους με έμφαση στο προσφυγικό συγκείμενο. Η συνεξέταση α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Aim of the present dissertation is the qualitative research of experiences and views of the deputy teachers P.E70 who worked in Reception Structures for Refugee Education (R.S.R.E) during the school year 2018-2019. Specifically, an attempt was made to scan the field through the inventory survey. The 58 semi-structured interviews that were taken from 14/2/2019 to 19/6/2019 highlight the multiple aspects of the state project. At the first level, the difficulties and problems encountered by the teachers during the exercise of their pedagogical work are studied, as well as the prism through which their didactic approach was structured. The research also focuses on the critical evaluation of the applied educational policy for the education of refugee students studying in the R.S.R.E . At the second level, the views of teachers were studied in relation to the integration of social and political issues in their teaching, with emphasis on the refugee context. This co-examination is carried out ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51474
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51474
ND
51474
Εναλλακτικός τίτλος
Approaches of alternative educational projects in the education of refugee children
Συγγραφέας
Νομικού, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Γρόλλιος Γεώργιος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Μπαμπάλης Θωμάς
Κατσιαμπούρα Ιωάννα
Παυλίδης Περικλής
Σούνογλου Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
ΔΥΕΠ; Εκπαίδευση προσφύγων; Τραύμα; διαχείριση ετερότητας; Φρέιρε, Πάουλο; αναπληρωτές εκπαιδευτικοί; Επιστημονική Επιτροπή; εναλλακτικές-ριζοσπαστικές προσεγγίσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)