Ηλεκτρονική κοινότητα πρακτικής άσκησης (e-ΚΠΑ): διερευνητική μελέτη περίπτωσης των κοινοτήτων πρακτικής με έμφαση στο στοχασμό και την επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή, αποτελεί ερευνητική προσπάθεια η οποία εστιάζει στην προετοιμασία των φοιτητών/τριων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατά την πρακτική τους άσκηση στο σχολείο, εκτεινόμενη σε δύο διαστάσεις: (α) την παιδαγωγική διάσταση, η οποία σχετίζεται με την «αναδυόμενη» επαγγελματική ταυτότητα και το στοχασμό πάνω στην πράξη για τον εκπαιδευόμενο εκπαιδευτικό την περίοδο της πρακτικής άσκησης στο σχολείο και (β) την τεχνολογική διάσταση, η οποία σχετίζεται με την ηλεκτρονική Κοινότητα Πρακτικής Άσκησης (e-ΚΠΑ), ως μια διαδικτυακή πλατφόρμα με χαρακτηριστικά κοινωνικού δικτύου για την στήριξη και διευκόλυνση της εργασίας και συνεργασίας των φοιτητών/τριων, την περίοδο της πρακτικής τους άσκησης στο σχολείο. Κεντρικό ερευνητικό θέμα, όπως αναδείχθηκε και μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση και οδήγησε στην ανάπτυξη της προβληματικής της έρευνας, αποτέλεσε «η διερεύνηση του ρόλου μιας εικονικής κοινότητας ως μέσο στήριξης των εκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis, is a research effort that focuses on the preparation phase of student teachers during their practicum placement in schools, spanned in two dimensions: (a) the educational dimension, which is related to the “emerging” professional identity and the reflection on practice for student teachers during school placement and (b) the technological dimension, which is related to the electronic Community of Teachers’ Practicum (e-CTP), as an online collaborative platform with social network characteristics, in order to support and facilitate the work and cooperation of students during this period. The main research topic, as it revealed through the literature review and led to the establishment of this research design, was the "investigation of the role of a virtual community as a means of supporting student teachers during their internship". It was based on two research axes, with 1st axis as the "investigation and evaluation of the contribution of e-CTP during practicum" a ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36821
ND
36821
Εναλλακτικός τίτλος
Electronic community for teachers' precticum (e-CTP): case study of communities of practice focusing on student teachers' reflection and professional identity
Συγγραφέας
Κώστας, Απόστολος Αθανάσιος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σοφός Αλιβίζος
Βρατσάλης Κωνσταντίνος
Τσολακίδης Κωνσταντίνος
Αβρααμίδου Λούση
Νταραντούμης Αθανάσιος
Μπράτιτσης Θαρρενός
Δάρρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονικές κοινότητες; Κοινότητες πρακτικής; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Πρακτική άσκηση; Αναστοχασμός; Επαγγελματική ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 438 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα