Η επίδραση ενός δομημένου προγράμματος πρώιμης ψυχοκινητικής παρέμβασης με τη συμμετοχή των γονέων στην ανάπτυξη και εκπαίδευση παιδιών στο αυτιστικό φάσμα

Περίληψη

Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μία δια βίου αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τη ζωή του ίδιου του ατόμου, αλλά και της οικογένειας του. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να γίνεται έγκαιρη διάγνωση, ώστε να σχεδιάζονται κατάλληλα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης τα οποία μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στη βελτίωση της λειτουργικότητας των παιδιών με ΔΑΦ και της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης των γονέων τους. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της επίδρασης ενός δομημένου προγράμματος πρώιμης ψυχοκινητικής παρέμβασης με την υποστήριξη και συμμετοχή των γονέων, στην ανάπτυξη και εκπαίδευση παιδιών με ΔΑΦ. Επιμέρους στόχος ήταν η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας που μπορεί να έχει το πρόγραμμα στη βελτίωση των επιπέδων άγχους των γονέων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 20 παιδιά με ΔΑΦ προσχολικής ηλικίας και οι μητέρες τους. Από το σύνολο των παιδιών, τα 10 αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης η οποία παρακολούθησε το δομημένο πρόγραμμα πρώιμης ψυχοκινητικής παρέμβασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Autism Spectrum Disorder (ASD) is a life developmental disorder that affects the life of the individual with ASD itself, as well as the life of the whole family. There-fore, an early diagnosis is important, so that appropriate early intervention programmes are developed. In this way, the operational skills of the child with ASD will be improved, as well as the parents’ sentimental state and the whole family’s in general. The aim of this current study is to evaluate an early intervention psychomotor programme with the participation and the support of parents, in the development and education of children with ASD. A secondary goal was to evaluate this programme’s effectiveness in the improvement of the parents’ stress levels. The study included 20 pre-school children with ASD and their mothers. They were divided into 2 groups. The intervention group attended the 12 month early intervention psychomotor pro-gramme for 2 times a week, and the control group attended the typical educatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47424
ND
47424
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of an early intervention psychomotor structured programme with the participation of parents, in the development and education of children with autism disorder
Συγγραφέας
Καρρά, Χρυσάνθη του Σωτήριος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών
Εξεταστική επιτροπή
Γιαγκάζογλου Παρασκευή
Βλαχόπουλος Συμεών
Καταρτζή Ερμιόνη
Μπάτσιου Σοφία
Φωτιάδου Ελένη
Σαρρής Δημήτριος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δομημένη εκπαίδευση; Ψυχοκινητική; Άγχος γονέων; Έγκαιρη διάγνωση; Κοινωνικές δεξιότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
175 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)