Η επίδραση των βοηθών Κομένιους στην επαγγελματική ταυτότητα των καθηγητών μεντόρων: η περίπτωση της Ελλάδος

Περίληψη

Το πρόγραμμα «Βοηθός Comenius», μια από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius για την εκπαίδευση μέχρι το 2013, βρίσκεται στο επίκεντρο της μελέτης μας. Το πρόγραμμα αυτό που στις μέρες μας αποτελεί μια από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, στόχευε στην κινητικότητα των νέων, διαγραφόταν στο πλαίσιο των διαπολιτισμικών συναντήσεων σε σχολικό επίπεδο και συνίστατο στην επίβλεψη ενός μελλοντικού εκπαιδευτικού από έναν εκπαιδευτικό μέντορα, διάσταση που μας απασχόλησε ιδαίτερα. Η επίδραση της παρουσίας του βοηθού και της συνεργασίας μαζί του πάνω στην επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών που είχαν αναλάβει τη δράση εξετάζεται μέσα από τις αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνά μας. Στη μελέτη καταγράφουμε την προέλευση του προγράμματος, παρουσιάζουμε ένα σύντομο ιστορικό του στην Ελλάδα και μελετάμε το θεωρητικό πλαίσιο του προγράμματος μέσα από έννοιες που συναντήσαμε στα σχετικά κείμενα της ευρωπαϊκής κοινότητας. Για την έρευνα χρησι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Comenius Assistant program, one of the actions of the Comenius European Education Program until 2013, is at the heart of our study. This program, which is nowadays one of the actions of the European program ERASMUS +, aimed at young people's mobility, was scrapped during intercultural meetings at school level and consisted of supervising a future teacher by a teaching mentor, a dimension we particularly liked. The impact of the assistant's presence and cooperation with him on the professional identity of the teachers who took the action is examined through the representations of the teachers who participated in our research. In the study we document the origin of the program, present a brief history of it in Greece and study the theoretical framework of the program through concepts we encountered in the relevant European Community texts. For the research we used two tools, interviews and focus groups. For data analysis we chose content analysis. Analyzing the representations of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46423
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46423
ND
46423
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of Comenius assistants on professional identity host teachers and mentors: the case of Greece
L’impact des assistants Comenius sur l’identité professionnelle des enseignants hôtes et tuteurs: le cas de la Grèce
Συγγραφέας
Καπέλλα, Μαρία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γαλλικής Γλώσσας - Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αναστασιάδη Μαρία - Χριστίνα
Πρόσκολλη Αργυρώ
Βήχου Μαρίνα
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Πατέλη Μαρία
Μυστάκη Αργυρώ
Στεργίου Αμαρυλλίς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα; Βοηθός Comenius; Μέντορας; Κινητικότητα; Ταυτότητα; Αναπαράσταση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
530 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)