Οικοδόμηση μαθηματικών εννοιών σε υπολογιστικά περιβάλλοντα πολλαπλών αναπαραστάσεων: η περίπτωση της ανισότητας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εντάσσεται στην ευρύτερη επιστημονική περιοχή της διδακτικής αξιοποίησης υπολογιστικών εργαλείων πολλαπλών αναπαραστάσεων για την οικοδόμηση αφηρημένων αλγεβρικών εννοιών στο Γυμνάσιο. Σκοπός της είναι η διερεύνηση του διδακτικού μετασχηματισμού της έννοιας της ανισότητας και η δοκιμή και αξιολόγηση ενός εναλλακτικού μοντέλου διδακτικού μετασχηματισμού της ανισότητας από επιστημονική έννοια σε σχολική γνώση, με αξιοποίηση υπολογιστικών εργαλείων πολλαπλών αναπαραστάσεων. Ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης στηρίχθηκε στο θεωρητικό πλαίσιο του διδακτικού μετασχηματισμού (Chevallard, 1985), στο μοντέλο πολλαπλών αναπαραστάσεων DeFT (Ainsworth, 1999, 2006, 2008) και στην εργαλειακή προσέγγιση (Rabardel, 1995; Trouche, 2004). Αρχικά, μελετήθηκε η επιστημολογική και παιδαγωγική γένεση της έννοιας, καθώς και ο υφιστάμενος διδακτικός μετασχηματισμός της σε σχολική γνώση. Στο πλαίσιο αυτό, διαπιστώθηκε ότι η ανισότητα προσεγγίζεται διδακτικά μέσω της ανίσωσης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is placed in the wider scientific area of the didactical exploitation of digital tools that support multiple representations for the construction of abstract algebraic concepts in high school. The main subject of the thesis is the investigation and evaluation of an alternative didactical transformation of the concept of inequality from scientific concept to school knowledge, by exploiting computational representations of multiple digital tools. Our aim is the design, implementation and evaluation of a didactic intervention regarding the concepts of inequality and inequation. The design of the didactic intervention was based on the theoretical framework of didactic transposition (Chevallard, 1985), the DeFT model (Ainsworth, 2006, 2008) and the instrumental approach (Rabardel, 1995; Trouche, 2004). Our didactic intervention, occurred in two design cycles, according to the methodology of the design-based research (design-based research), (Brown, 1992; Collins, 1992, Wang & H ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40433
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40433
ND
40433
Εναλλακτικός τίτλος
Construction of mathematical concepts by exploiting computational tools of multiple representations: the case of inequality
Συγγραφέας
Μπαλωμένου, Αθανασία του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κόμης Βασίλειος
Ζαχάρος Κωνσταντίνος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Baron George-Louis
Κολέζα Ευγενία
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Κορδάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Ανισότητα; Ανίσωση; Διδακτικός μετασχηματισμός; Διδακτικό σενάριο; Εργαλειακή γένεση; Μοντέλο DeFT; Έρευνα σχεδιασμού; Πολλαπλές αναπαραστάσεις; Έρευνα μικτών μεθόδων; Νοητικά σχήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
375 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)