Ευρωπαϊκή πολιτική για τη γενική εκπαίδευση: πολιτικά προτάγματα, ζητήματα περιφερειοποίησης και κυβερνησιμότητας

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή επιχειρείται να προσδιοριστεί η πορεία της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ε.Ε. όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τα επίσημα κείμενά της από τη Συνθήκη της Λισαβόνας ως σήμερα (2010). Προηγείται μια μεθοδολογική παρουσίαση του τρόπου δουλειάς. Η ανάλυση μας αξιοποιεί διεπιστημονικά δεδομένα. Ακολουθεί ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο προσδιορίζει και την οπτική γωνία της ανάλυσής μας. Αυτή αφορά στο ρόλο της εκπαίδευσης ως περιεχόμενο αλλά και ως οργανωμένου συστήματος. Έμφαση δίνεται στα προσδοκόμενα αποτελέσματα όχι μόνο στο στενά εκπαιδευτικό πλαίσιο, και στην προβολή του σε επίπεδο ατομικής πορείας αλλά κοινωνικής καταξίωσης και ενσωμάτωσης. Ακολουθεί μια σύντομη ιστορική αναδρομή της προσέγγισης του θέματος της εκπαίδευσης από το 1959 εστιάζοντας στο σκεπτικό της Ε.Ε. και την πορεία της ως τη Συνθήκη της Λισαβόνας. Στη συνέχεια αναλύονται τα πολιτικά πράγματα της Στρατηγικής της Λισαβόνας με στόχο να προσδιοριστούν τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε εκείνο των μέσων– ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis makes a significant effort at determinating EU’s Educational Policy, from the Treaty of Lisbon up until the year 2010. Preceding this is the methodological presentation of our progress of work, supported by the data provided from an interdisciplinary approach. This is followed by a theoretical frame shaped accordingly interdisciplinary approach. This is followed by a theoretical frame shaped accordingly by the analyst’s own perspective. It concerns the role of education and it’s organizational aspects with respect to expected results, not only from a narrow educational field angle, but also from it’s projection at carrier level, social presence and integration. After a brief historical overview relating to the approach of educational policy. From the year 1959 onwards the main chapters through time are being considered. Then they are analyzed with reference to the Lisbon strategy goals, as these have been determined as much as in matter of content as in that of means-tools ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25343
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25343
ND
25343
Εναλλακτικός τίτλος
European policy in general education: preoritys, govermentability, regionalization
Συγγραφέας
Αλεξάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάκης Νικόλαος
Χιωτάκης Στυλιανός
Χαραλάμπους Κωνσταντίνος
Λάβδας Κωνσταντίνος
Κοντογιώργης Γεώργιος
Βεργίδης Δημήτριος
Ξενάκης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική; Εκπαιδευτική πολιτική; Συνθήκη Λισαβόνας; Περιφερειοποίηση; Πολιτικά προτάγματα; Κυβερνησιμότητα; Αναθεωρημένη συνθήκη; Εργαλεία κυβερνησιμότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
384 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)