Παράγοντες που επηρεάζουν τις διδακτικές επιλογές του εκπαιδευτικού σε σχέση με ζητήματα της τοπικής κοινότητας: η περίπτωση των εκπαιδευτικών δράσεων για τις ΑΠΕ
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Situated in the field of Environmental Education, this study aims to investigate the factors thatinfluence teachers‟ motivation to choose Renewable Energy Sources (RES) as a school programtopic. Emphasis was attributed to the psychological factors (teachers‟ beliefs regarding RES),cognitive factors (teachers‟ perception on their ability to teach an RES school program) andsocial factors (teachers‟ perceptions on how local community and school environment positionthemselves towards RES). The research was based both on qualitative data (from 38 semistructured interviews) and quantitative data using an 130 items originally constructedquestionnaire based on the Planned Behavior Model (Ajzen, 1991). The sample consists on 38 interviewed teachers and 454 teachers who fulfilled the questionnaire. All teachers were servingin Secondary Education schools of Dodecanese Prefecture, during the data collecting phase.Qualitative research showed that teachers‟ beliefs regarding both local RES developme ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.51 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.