Διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Ιστορίας μέσα από την εφαρμογή και την αξιολόγηση εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων

Περίληψη

Σύγχρονες έρευνες τεκμηριώνουν ότι οι διδακτικές επιλογές στο μάθημα της Ιστορίας διαδραματίζουν καίριο ρόλο και επηρεάζουν το ενδιαφέρον των μαθητών και των μαθητριών, οι οποίοι/ες επιζητούν εναλλακτικές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας τονίζοντας την αποστροφή τους προς την απομνημόνευση και την αδιαφορία τους για το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο, όταν διεξάγεται με συμβατικούς όρους. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους, ενώ κατανοούν τους λόγους εξαιτίας των οποίων η Ιστορία αποτελεί για τους/τις περισσότερους/ες μαθητές/τριες ένα βαρετό και δυσνόητο μάθημα, θεωρούν αδύνατη την αποφυγή εμφάνισης πλήξης και επιτακτική την ανάγκη επιμόρφωσης πάνω σε εναλλακτικές διδακτικές πρακτικές. Το μάθημα της Ιστορίας, επομένως, δεν είναι δυνατόν να απελευθερωθεί ως διά μαγείας από τα δεσμά της μετωπικής αφήγησης και της μηχανικής αποστήθισης, καθώς κρίνεται απαραίτητη η αναμόρφωσή του με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, οι οποίες στρέφονται και στην αξιοποίηση της Δημόσιας Ιστορίας. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Contemporary research substantiate that didactic choices in subject of History have a significant impact on the interest of primary students, who seek for alternative and innovative teaching methods, pointing out their aversion to memorization and the lack of interest on this lesson. Teachers by their side, even they comprehend the reasons making the subject of History boring for the majority of students, they consider that avoiding tediousness is impossible, so they bring forward the need to be educated in alternative teaching methods. Thus, the subject of History cannot be magically freed from the shackles of traditional teaching methods and mechanical memorization, as it is deemed necessary to reform it based on modern learning theories, which focus on the utilization of Public History. Besides, the person gets accustomed with historical events also outside of school, since Public History shapes its historical culture and influences its historical thought and consciousness more than ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51066
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51066
ND
51066
Εναλλακτικός τίτλος
An exploration of the views and the practices of candidate teachers about the teaching of history through the implementation and evaluation of alternative teaching approaches
Συγγραφέας
Ανδρίκου, Ασημίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Ανδρέου Ανδρέας
Ηλιάδου Σοφία
Κόκκινος Γεώργιος
Χουρδάκης Αντώνιος
Θωίδης Ιωάννης
Παληκίδης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική της ιστορίας; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις; Δημόσια ιστορία; Έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)