Περίληψη
Μέσω της παρούσας έρευνας γίνεται μια προσπάθεια να καλυφθεί το βιβλιογραφικό κενό που υπάρχει στον ελληνικό χώρο, όσον αφορά στις Στοιχειώδεις Μαθηματικές Δεξιότητες μαθητών με σύνδρομο Down χρονολογικής ηλικίας 6:02 έως 14:07 (έτη:μήνες). Η αποτύπωση του ζητούμενου γίνεται μέσω της διερεύνησης της Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται συνδυάζει τόσο την ποσοτική, όσο και την ποιοτική μέθοδο. Για τον καθορισμό του δείγματος χρησιμοποιήθηκε η Συμπτωματική Δειγματοληψία ως πλέον καταλληλότερη, μιας και ήταν απαραίτητο οι μαθητές του δείγματος να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (να είναι διαγνωσμένοι με σύνδρομο Down, να φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία, να έχουν νοητική ηλικία από 4:00 έως 7:05) και να συναινέσουν οι γονείς τους να συμμετάσχουν στην έρευνα. Για τον εντοπισμό του δείγματος, αρχικά, έγινε μια λεπτομερής καταγραφή όλων των μαθητών με σύνδρομο Down που πληρούν τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις στην περιφέρεια Αττικής. Στη συνέχεια ενημερώθηκαν οι γονεί ...
Μέσω της παρούσας έρευνας γίνεται μια προσπάθεια να καλυφθεί το βιβλιογραφικό κενό που υπάρχει στον ελληνικό χώρο, όσον αφορά στις Στοιχειώδεις Μαθηματικές Δεξιότητες μαθητών με σύνδρομο Down χρονολογικής ηλικίας 6:02 έως 14:07 (έτη:μήνες). Η αποτύπωση του ζητούμενου γίνεται μέσω της διερεύνησης της Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται συνδυάζει τόσο την ποσοτική, όσο και την ποιοτική μέθοδο. Για τον καθορισμό του δείγματος χρησιμοποιήθηκε η Συμπτωματική Δειγματοληψία ως πλέον καταλληλότερη, μιας και ήταν απαραίτητο οι μαθητές του δείγματος να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (να είναι διαγνωσμένοι με σύνδρομο Down, να φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία, να έχουν νοητική ηλικία από 4:00 έως 7:05) και να συναινέσουν οι γονείς τους να συμμετάσχουν στην έρευνα. Για τον εντοπισμό του δείγματος, αρχικά, έγινε μια λεπτομερής καταγραφή όλων των μαθητών με σύνδρομο Down που πληρούν τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις στην περιφέρεια Αττικής. Στη συνέχεια ενημερώθηκαν οι γονείς μέσω επιστολής. Εκείνοι που δέχτηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα κλήθηκαν να συμπληρώσουν το Ερωτηματολόγιο για τους Γονείς και το Ερωτηματολόγιο για τους Μαθητές, που κατασκευάστηκε, προκειμένου να συλλεχθούν πληροφορίες που αφορούν στις δημογραφικές παραμέτρους, οι οποίες σχετίζονται με την οικογένεια του μαθητή, αλλά και με το κοινωνικό-οικονομικό του υπόβαθρο. Μετά τη συλλογή των δημογραφικών στοιχείων που αφορούσαν στους μαθητές και στους γονείς, κλήθηκαν οι ειδικοί παιδαγωγοί των μαθητών του δείγματος να συμπληρώσουν το Academic Attainment Checklist-Arithmetic subscale. Τέλος, διερευνήθηκε η Πρώιμη Μαθηματική Επάρκεια των μαθητών του δείγματος, μέσω προσωπικών αξιολογήσεων, με το προσαρμοσμένο και σταθμισμένο Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης (Utrecht Early Mathematical Competence Test) για παιδιά ηλικίας 4.00-7.05. Ακόμα, οι σταθερά χαμηλές επιδόσεις των μαθητών κατά την απαρίθμηση, οδήγησαν στην διατύπωση υπόθεσης σχετικά με την επίδραση της βραχύχρονης μνήμης στο φαινόμενο. Για τον έλεγχο αυτής της υπόθεσης χρησιμοποιήθηκε μια παραλλαγή του 21ου έργου του προαναφερθέντος κριτηρίου. Αρχικά, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι σημειώθηκε ιδιαιτέρως χαμηλό επίπεδο επιδόσεων στις στοιχειώδεις μαθηματικές δεξιότητες των μαθητών με σύνδρομο Down. Ακόμα, είναι χαρακτηριστική η ανομοιογένεια του συγκεκριμένου πληθυσμού, ως προς το επίπεδο των μαθηματικών του επιδόσεων, με κάποιους μαθητές να σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις. Επιπροσθέτως, η στατιστική ανάλυση κατέδειξε θετική συσχέτιση rho=0,444 του Ερωτηματολογίου για τους Δασκάλους (Academic Attainments Checklist – arithmetic subscale) με το σταθμισμένο, στην Ελλάδα, ψυχομετρικό κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης, σε επίπεδο σημαντικότητας α=1%. Μέτρια θετική συσχέτιση (rho=0,333, α=5%) σημειώθηκε μεταξύ των Μαθηματικών Δεξιοτήτων των μαθητών με σύνδρομο Down και του αριθμού των παιδιών στην οικογένεια συνολικά. Επιπλέον, η Πρώιμη Μαθηματική Επάρκεια των μαθητών με σύνδρομο Down συσχετίζεται υψηλά και θετικά με τη χρονολογική τους ηλικία (rho=0,606 με p-value < 0,01). Ακόμα, ο παράγοντας φύλο σημειώθηκε ως στατιστικώς σημαντικός με τα κορίτσια να σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε τυπολογία στα λάθη που κάνουν οι μαθητές κατά την απαρίθμηση και έτσι δόθηκε η δυνατότητα να ταξινομηθούν σε κατηγορίες. Δόθηκε έμφαση στη δυνατότητα των μαθητών με σύνδρομο Down να χειρίζονται με μεγαλύτερη ευκολία τις σχεσιακές δραστηριότητες (έργα Piaget) σε αντιπαραβολή με τις δραστηριότητες καταμέτρησης (έργα Gelman). Αποδείχθηκε πειραματικά η ύπαρξη συσχέτισης (t=-3.994,df=39,p=.000) της αδυναμίας προφορικής απαρίθμησης με τη βραχύχρονη αλλά και την οπτική μνήμη των παιδιών με σύνδρομο Down μέσω του ελέγχου του μήκους της απαριθμούμενης αριθμητικής ακολουθίας. Μέσω της παρούσας έρευνας αναδεικνύονται οι δραστηριότητες που συνιστούν τομείς ιδιαίτερης δυσκολίας για τους μαθητές με σύνδρομο Down που φοιτούν σε Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της Αττικής. Έτσι, κρίνεται ουσιαστική η επικέντρωση τόσο των γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών-ειδικών σε αυτές τις περιοχές μέσω διαφοροποιημένων και εστιασμένων παρεμβάσεων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Through this research we attempt to cover the bibliographical gap in the Greek literature, with regard in students’ with Down syndrome Early Mathematical Skills, whose chronological age range from 6:02 to 14:07 (years: months). For this purpose, it was investigated the Early Mathematical Competence. The methodology of this research combines both quantitative and qualitative approaches. To determine the sample was used the random sampling as the most appropriate, since it was necessary that the subjects of the sample have specific characteristics (are diagnosed with syndrome Down, attending special schools and have a mental age from 4:00 to 7: 05) and be willing parents to allow their students to participate in research. To identify the sample initially became a detailed inventory of all students with Down syndrome who meet all the above requirements. Then informed parents by letter and asked to complete the following two research tools: the Questionnaire for Parents and the Questionnai ...
Through this research we attempt to cover the bibliographical gap in the Greek literature, with regard in students’ with Down syndrome Early Mathematical Skills, whose chronological age range from 6:02 to 14:07 (years: months). For this purpose, it was investigated the Early Mathematical Competence. The methodology of this research combines both quantitative and qualitative approaches. To determine the sample was used the random sampling as the most appropriate, since it was necessary that the subjects of the sample have specific characteristics (are diagnosed with syndrome Down, attending special schools and have a mental age from 4:00 to 7: 05) and be willing parents to allow their students to participate in research. To identify the sample initially became a detailed inventory of all students with Down syndrome who meet all the above requirements. Then informed parents by letter and asked to complete the following two research tools: the Questionnaire for Parents and the Questionnaire for Pupils, who have constructed in order to collect information on demographic parameters related to the child's family but and the socio-economic background. After collection of demographic data relating to children and parents were invited special educators of the sampled children complete the Academic Attainment Checklist-Arithmetic subscale. Finally, he investigated the Early Mathematical Competence of the sampled students, through personal evaluations, with customized and weighted Criterion Early Mathematical Competence of Utrecht (Utrecht Early Mathematical Competence Test) for children aged 4.00-7.05. Still, consistently low student performance when enumerating led to the formulation of hypothesis about the effect of short-term memory to the phenomenon. To test this hypothesis used a variation of the 21st project of the aforementioned criterion. Initially, it is important to mention that there was very low performance level in the basic mathematical skills of students with Down syndrome. Still, it's characteristic heterogeneity of this population as to the level of performance in mathematics, with some students to indicate outstanding performance. Furthermore, it is important to remember that proved positive correlation (rho = 0,444) Questionnaire for Teachers (Academic Attainments Checklist - arithmetic subscale) with weighted in Greece, psychometric criterion Early Mathematical Competence of Utrecht, at a confidence level of a = 1 %. Moderate positive correlation (rho = 0,333, a = 5%) occurred between math skills of children with Down syndrome and the number of children in the family as a whole. In addition, the Early Mathematical Competence of children with Down syndrome correlates highly and positively with chronological age (rho = 0,606 with p-value <0,01). The statistical analysis showed the gender factor as statistically significant with girls indicate higher performance. Typology became the mistakes students make when listing so we had the opportunity to classify them into categories. Revealed the possibility of students with Down syndrome to handle more easily the relational operations (Piaget projects) versus the counting activities (Gelman works). Proved experimentally the existence of correlation (t = -3.994, df = 39, p = .000) the inability oral counting the brief and the visual memory of children with Down syndrome by controlling the length of the listed numerical sequence. Through this research emerging activities are areas of particular difficulty for students with Down syndrome. Thus, it is essential to focus both parents, and teachers-specialists in these areas through differentiated and targeted interventions.
περισσότερα