Περίληψη
Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η ανάπτυξη λογισμικού Διερεύνησης των Δυσκολιών στα Μαθηματικά (Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ) στα θεμέλια του τετραπλού μοντέλου μαθησιακών δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΜΔΜ) που έχουμε προτείνει (Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Papadatos, 2014), με απώτερο σκοπό τη σκιαγράφηση εξατομικευμένων προφίλ στα Μαθηματικά (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014). Στην έρευνα έλαβαν μέρος 165 μαθητές Ε΄και Στ΄Δημοτικού και για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν τρείς ατομικές συναντήσεις με κάθε συμμετέχοντα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ πρόκειται για ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο και πως επιβεβαιώνεται η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση στους τομείς: Συλλογιστικής, Μνήμης (ανάκλησης), Επίγνωσης αριθμού και Οπτικο-χωρικό (Karagiannakis, Baccaglini-Frank, Roussos &Papadatos, under review). Οι μαθητές με δυσκολίες στα Μαθηματικά παρόλο που σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες της Δοκιμασίας ΔΙΔΥΜΑ, στο ...
Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η ανάπτυξη λογισμικού Διερεύνησης των Δυσκολιών στα Μαθηματικά (Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ) στα θεμέλια του τετραπλού μοντέλου μαθησιακών δυσκολιών στα Μαθηματικά (ΜΔΜ) που έχουμε προτείνει (Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Papadatos, 2014), με απώτερο σκοπό τη σκιαγράφηση εξατομικευμένων προφίλ στα Μαθηματικά (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014). Στην έρευνα έλαβαν μέρος 165 μαθητές Ε΄και Στ΄Δημοτικού και για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν τρείς ατομικές συναντήσεις με κάθε συμμετέχοντα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ πρόκειται για ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο και πως επιβεβαιώνεται η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση στους τομείς: Συλλογιστικής, Μνήμης (ανάκλησης), Επίγνωσης αριθμού και Οπτικο-χωρικό (Karagiannakis, Baccaglini-Frank, Roussos &Papadatos, under review). Οι μαθητές με δυσκολίες στα Μαθηματικά παρόλο που σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες της Δοκιμασίας ΔΙΔΥΜΑ, στους Γραπτούς υπολογισμούς και στις δραστηριότητες που μετρούν την μνήμη εργασίας, παρουσίασαν μεγάλες ατομικές διαφορές. Όταν στις αναλύσεις συμπεριλήφθηκε η ικανότητα Ανάγνωσης, φάνηκε πως οι μαθητές με δυσκολίες στα Μαθηματικά και την Ανάγνωση σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση σε όλες τις δραστηριότητες της Δοκιμασίας ΔΙΔΥΜΑ σε σχέση με αυτούς που αντιμετώπιζαν μεμονωμένα δυσκολίες είτε στα Μαθηματικά, είτε στην Ανάγνωση. Οι μαθητές με δυσκολίες μόνο στην Ανάγνωση σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση στη Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ σε σχέση με τους συνομηλίκους τους χωρίς δυσκολίες, γεγονός που αναδεικνύει την επίδραση των δεξιοτήτων Ανάγνωσης στην επίδοση στα Μαθηματικά. Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών στους επιμέρους τομείς του τετραπλού μοντέλου, τη χαμηλότερη επίδοση στον τομέα Επίγνωσης αριθμού σημείωσαν οι μαθητές με δυσκολίες μόνο στα Μαθηματικά, ενώ στον τομέα Μνήμης τη χειρότερη βαθμολογία κατέγραψαν οι μαθητές με δυσκολίες μόνο στην Ανάγνωση. Το φύλο των συμμετεχόντων δεν φάνηκε να διαφοροποιεί τη συνολική τους επίδοση στη Δοκιμασία ΔΙΔΥΜΑ. Η συζήτηση των ευρημάτων βασίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία των επιστημών της γνωστικής ψυχολογίας, των νευροεπιστημών και της εκπαίδευσης των Μαθηματικών σχετικά με τις διαφιλονικούμενες απόψεις που έχουν διατυπωθεί για την ορολογία, τον επιπολασμό,τα διαγνωστικά κριτήρια των ΜΔΜ καθώς και την ανομοιογένεια και συννοσηρότητα των ατόμων με ΜΔΜ, αναδεικνύοντας την ανάγκη ενδελεχούς εντοπισμού εξατομικευμένα των δυσκολιών και των δυνατοτήτων των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά. Η σκιαγράφηση εξατομικευμένων προφίλ στα Μαθηματικά μέσω της Δοκιμασίας ΔΙΔΥΜΑ συνεκτιμώντας παράλληλα τα αποτελέσματα και άλλων νευροψυχολογικών εργαλείων (προσέγγιση συμβατή με τοDSM-V), μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τους εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό αποτελεσματικών προγραμμάτων αντιμετώπισης των δυσκολιών στα Μαθηματικά(Karagiannakis &Cooreman,2014).
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main aim of this PhD thesis is the development of a software for the Detectionof Difficulties in Mathematics (Test DEDIMA) on the basis of the fourfold model of Mathematical Learning Difficulties (MLD) we have proposed (Karagiannakis, BaccagliniFrank& Papadatos, 2014), with ultimate purpose to outline individualized profiles in Mathematics (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014). 165 pupils attending the 5th and 6th grade participated in the research and three individual meetings were held with each participant for the purpose of data collection. The results have shown thatthe DEDIMA Test constitutes a reliable and valid tool and confirmed the classification proposed modelin the following domains: Reasoning, Memory (retrieval), Core number and Visual-spatial (Karagiannakis, Baccaglini-Frank, Roussos & Papadatos, under review). Although students with mathematical difficulties had lower performance in all single activities of DEDIMA Test, Written calculations and the activities meas ...
The main aim of this PhD thesis is the development of a software for the Detectionof Difficulties in Mathematics (Test DEDIMA) on the basis of the fourfold model of Mathematical Learning Difficulties (MLD) we have proposed (Karagiannakis, BaccagliniFrank& Papadatos, 2014), with ultimate purpose to outline individualized profiles in Mathematics (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014). 165 pupils attending the 5th and 6th grade participated in the research and three individual meetings were held with each participant for the purpose of data collection. The results have shown thatthe DEDIMA Test constitutes a reliable and valid tool and confirmed the classification proposed modelin the following domains: Reasoning, Memory (retrieval), Core number and Visual-spatial (Karagiannakis, Baccaglini-Frank, Roussos & Papadatos, under review). Although students with mathematical difficulties had lower performance in all single activities of DEDIMA Test, Written calculations and the activities measuring working memory, individual differences have been remarkable. As soon as the analyses comprised Reading, students with difficultiesin both Maths and Reading had lower achievements in all the DEDIMA Test activities compared to those with difficulties in either Maths or Reading. Students with only reading disabilities were found to perform poorly in the DEDIMA Test as against their peers with no difficulties, which highlights the impact of reading skills in Mathematical performance. With reference to students’ performance in the single domains of the fourfold model, students with difficulties in Mathematics alone ranked as the lowest performers in Core number domain, whereas those with only Reading difficulties had the poorest performance in the Memory domain. The participants’ gender did not seem to influence their overall performance in the DEDIMA Test. The evaluation of findings is based on a review of international literature in the fields of cognitive psychology, neurosciences and Mathematics education vis-à-vis the controversial views expounded on terminology, prevalence, MLD diagnostic criteria, as well as the heterogeneity and co-morbidities of people suffering from MLD. This points out the need for a thorough identification of the difficulties and strengths of students suffering from difficulties in Mathematics.The outline of individualized profiles in Mathematics by means of the DEDIMA Test, combined with the results of other existing neuropsychological tools (in line with DSM-V), may serve teachers as the basis for the design of effective programmes to overcome Mathematical difficulties (Karagiannakis &Cooreman,2014).
περισσότερα