Η συμφωνία ως φόρμα, ως συνθετική διαδικασία και ως μέσο αναζήτησης αντιπροσωπευτικού ύφους: ανάλυση πρώτης συμφωνίας για μεγάλη ορχήστρα και φωνή

Περίληψη

Το παρόν κείμενο αποτελεί συνοδευτικό υπόμνημα του κύριου μέρους της διδακτορικής διατριβής στη Σύνθεση (Πρώτη Συμφωνία) και χωρίζεται σε τρία κύρια κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται αρχικά η αισθητική αφετηρία, η οποία και καθόρισε τις τεχνικές σύνθεσης που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι τεχνικές που συγκεκριμενοποιήθηκαν κατά τη σύνθεση της Πρώτης Συμφωνίας αλλά και όλων των παράλληλων έργων που γράφτηκαν κατά την ίδια χρονική περίοδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η Πρώτη Συμφωνία συστηματικά ανά μέρος, παρουσιάζοντας την πρακτική εφαρμογή των τεχνικών, και τη γενικότερη μορφολογία του έργου. Στο τρίτο κεφάλαιο τέλος, προσεγγίζεται το έργο μουσικοποιητικά, αναλύοντας τη χρήση της φωνής και παρουσιάζοντας τα συνολικά αισθητικά χαρακτηριστικά του.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This text constitutes the accompanying statement of the main part of the doctoral thesis in Composition (First Symphony) and is divided into three main chapters. The first chapter describes the aesthetic starting point, which determined the composition techniques developed during the preparation of the doctoral thesis. Next it presents the techniques that became concrete in the composition of the First Symphony and all parallel works written during the same period. The second chapter deals with the First Symphony systematically for each movement, presenting the practical application of the techniques, and the overall morphology of the work. The third chapter finally, approaches the work poetically, analyzing the use of the voice and presenting it’s overall aesthetic characteristics.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39026
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39026
ND
39026
Εναλλακτικός τίτλος
The symphony as a form, as a compositional process and as a means of representative style research: analysis of the first symphony for large orchestra and voice
Συγγραφέας
Οικονόμου, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Χρήστος
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Παπαδάτος Ιωσήφ
Κυριακάκης Γεώργιος
Βράνος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Συμφωνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2τ. ( iv, 168 ; 91σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)