Εισαγωγή στη διδασκαλία της σύνθεσης

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή είναι γραμμένη σε μορφή εγχειριδίου. Προορίζεται για σπουδαστές Ωδείων και μουσικών τμημάτων σύνθεσης και θεωρητικών των ΑΕΙ. Ο βασικός σκοπός της εργασίας ήταν: 1) εκμάθηση των θεμελιωδών κανόνων σύνθεσης, 2) εγκαθίδρυση πειθαρχίας στη σκέψη και την τεχνική των σπουδαστών, 3) ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων μέσα από τις πρακτικές δημιουργικές ασκήσεις. Οι δημιουργικές ασκήσεις πραγματοποιούνται σε τέσσερα επίπεδα: ανάλυση έργων, γραπτές ασκήσεις, ασκήσεις στο πιάνο και ο αυτοσχεδιασμός, ασκήσεις για την ακοή. Όλες αυτές χωρίζονται σε μελωδικές, αρμονικές και πολυφωνικές. Οι ασκήσεις παρατίθενται παράλληλα με το εγχειρίδιο, με τη σειρά δυσκολίας και με τη λογική - από το απλούστερο στο πιο σύνθετο. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν βασίστηκαν στη λεπτομερή ανάλυση των μουσικών έργων, στην πρακτική εξάσκηση πάνω στους ομοφωνικούς και πολυφωνικούς κανόνες, στην επαγωγική και απαγωγική μέθοδο των ασκήσεων. Η διατριβή προτείνει ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών που δί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral dissertation is written in the form of a handbook. It is intended for students of conservatories and universities of musical composition and theory. The main purpose of the paper was: 1) the learning of the basic principles of composition, 2) the establishment of discipline in the thought and technique of the students, 3) the development of musical abilities through practical creative exercises. The creative exercises are accomplished in four levels: project analysis, written exercises, piano exercises and improvisation and hearing exercises. All these are divided into melodious, harmonic and polyphonic. The exercises are presented in parallel with the handbook, in an order of difficulty and in a logical way - from the simplest to the more complex. The methods used were based on the detailed analysis of musical pieces, the practice of homophonic and polyphonic rules and the inductive and deductive method of the exercises. The dissertation proposes a different course of stu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28288
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28288
ND
28288
Εναλλακτικός τίτλος
Introduction to the teaching of composition
Συγγραφέας
Οικονόμου, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Μαραγκόπουλος Δημήτριος
Παπαδάτος Ιωσήφ
Διονυσίου Ζωή
Μνιέστρης Ανδρέας
Σέργη Λένια
Σαμαράς Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Εγχειρίδια; Μέθοδοι σύνθεσης; Ανάπτυξη ικανοτήτων; Παραστατική σκέψη; Ακοή; Μνήμη; Αυτοσχεδιασμός; Ανάπτυξη τεχνικής; Προγράμματα σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
372 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)