Μουσική σύνθεση με έμφαση στη θρησκευτική μουσική

Περίληψη

Η θρησκευτική μουσική, δεν έχει πλέον σήμερα κεντρική θέση στην Μουσική Δημιουργία, όπως σε χρόνους προγενέστερους, αλλά έχει συνεχή παρουσία και αυτό γιατί όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες στο βάθος της Ιστορίας επιχειρούν μέσω της θρησκείας να απαντήσουν στα θεμελιώδη ερωτήματα της ύπαρξης και εξέλιξης τους. Η ιστορική λοιπόν σημασία της θρησκευτικής μουσικής με οδήγησε ώστε να επιλέξω ως θέμα της Διδακτορικής μου Διατριβής την «Μουσική Σύνθεση με έμφαση στην Θρησκευτική Μουσική». Αναφέρομαι βεβαίως στις μορφές οι οποίες αποτελούν στη Δυτική Ευρώπη μια αλυσιδωτή ιστορική καταβολή (Μοτέτο, Λειτουργία, Ψαλμοί κ.α.). Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίχθηκε, υπό το πρίσμα βεβαίως και την παραδοχή της αναγκαιότητας της θρησκευτικής τέχνης στον σύγχρονο κόσμο, στην ιστορική, μουσικολογική και αισθητική μελέτη έργων και μορφών από τα πρώτα Organum και discantus του Perotin έως τις ημέρες μας. Οι στόχοι ήταν αφ' ενός η διδασκαλία σε λειτουργικό επίπεδο στην Σύνθεση της Πολυφωνικής μουσικής αφ' ετέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Sacred music does not play a lead role in music composition nowadays as it used to happen in the past. Βut it exists throughout the years because all human societies try to answer in fundamental questions that have to do with their existence and their evolution. Needless to say that they try to answer to those questions through religion. It was the historical meaning of sacred music which drove me to choose "Music composition with emphasis on Musica Sacra" as a subject for my PhD. I mean of course the forms which in Western Europe are parts of the same historical chain (Motetus, Missa, Psalms and other). The Methodology of this work was based on the historical and ethical study of music compositions from the first "organum" and "discantus" of Perotin until those of our days. The aims were first and foremost the teaching in practical level in composition of polyphonic music and on the other h and, the music composition (of ancient types of music) with the change of "modal" music to a mo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22289
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22289
ND
22289
Εναλλακτικός τίτλος
Music composition with emphasis on musica sacra
Συγγραφέας
Βουτσινάς, Γεράσιμος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαραγκόπουλος Δημήτριος
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Λογιάδης Μίλτος
Σαμαράς Χρίστος
Λαπιδάκης Μιχάλης
Ζέρβας Αθανάσιος
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική σύνθεση; Ιερός μινιμαλισμός; Νεο-αρχαϊκή μουσική; Πολυτροπικότης; Λατινική λειτουργία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
52 σ., παραρτήματα
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)