Σύνθεση κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η σύνθεση ενός κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα, μέσα από το οποίο να διαφαίνεται η ικανότητα δημιουργίας ενός πρωτότυπου έργου. Το συγκεκριμένο κοντσέρτο αποτελείται από τρία μέρη και έχει διάρκεια περίπου τριάντα λεπτά. Και στα τρία μέρη γίνεται χρήση διάφορων τεχνικών σύνθεσης, όπως νέο-πολυπλοκότητα, εξπρεσιονισμός, ελεύθερη ατονικότητα, τζαζ, αυτοσχεδιασμός. Αναλυτικότερα: το πρώτο μέρος ακολουθεί τη φόρμα σονάτα, το δεύτερο θέμα το φόρμα ροντό και το τρίτο αποτελείται από μια αλληλουχία θεμάτων. Η γραφή του πιάνου θεωρείται υπερβατικής δεξιοτεχνίας. Η γραφή της ορχήστρας λειτουργεί άλλοτε συνοδευτικά προς το πιάνο και άλλοτε αυτόνομη, δίδοντας στο έργο χαρακτήρα συμφωνίας με πιάνο. Η διατριβή αποτελείται επίσης από ένα κείμενο θεωρητικού προσανατολισμού, το οποίο προσεγγίζει την ιστορική και υφολογική εξέλιξη του κοντσέρτου ως είδος σύνθεσης. To κείμενο αυτό ολοκληρώνεται με μια ανάλυση του κοντσέρτου για πιάνο της διατριβής.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Aim if this dissertation was the composition of a piano concerto, a work which demonstrates the construction of an original work. This piano concerto consists of three movements and its’ duration is about thirty minutes. All the three movements display various compositional techniques such as new complexity, expressionism, free atonality, jazz, improvisation. Analytically: the first movement follows sonata form; the second movement the rondo form; the third movement consist of a various themes consequence. The piano part is considered as transcended virtuosity. The orchestra part works mostly as piano accompaniment, whoever there are moments that the work sounds like a symphony including piano line. The dissertation also includes a theoretical text, which examines the historical and textural development of concerto, through time. This text also includes a full analysis of the dissertation’s piano concerto.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28477
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28477
ND
28477
Εναλλακτικός τίτλος
Composition of piano concerto
Συγγραφέας
Δεληγιαννόπουλος, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Σαμαράς Χρήστος
Νίκα - Σαμψών Εύη
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Ζερβός Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Πιάνο; Κοντσέρτο; Σύνθεση; Ενορχήστρωση; Ορχήστρα; Δομή; Φόρμα; Δεξιοτεχνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 98; 140σ.), πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)