Πρόγραμμα σπουδών φυσικών επιστημών για τις τάξεις Α' έως Δ' δημοτικού στην κατεύθυνση του γραμματισμού

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζουμε την πρότασή μας για ένα νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Επιστημών για τις τάξεις Α΄-Δ΄ του δημοτικού σχολείου στο πλαίσιο της καλλιέργειας γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή. Προκειμένου να καταλήξουμε στην πρότασή μας, αναλύσαμε τα προγράμματα σπουδών Φυσικών Επιστημών μικρών τάξεων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από χώρες, οι οποίες έχουν πετύχει στο πρόγραμμα αξιολόγησης PISA, επιδόσεις πάνω από το μέσο όρο των συμμετεχόντων χωρών ή καταλαμβάνουν ακόμη και μια από τις υψηλότερες θέσεις της κλίμακας. Αυτές είναι η Φινλανδία, η Σουηδία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Αυστραλία, και ο Καναδάς (Οντάριο). Μαζί, αναλύσαμε τα προγράμματα σπουδών Φυσικών Επιστημών της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Ιταλίας, οι οποίες, μετά την αρχική τους αποτυχία στο πρόγραμμα αξιολόγησης PISA, προέβησαν τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Μετά την ανάλυση των προγραμμάτων σπουδών Φυσικών Επιστημών ακολουθεί η συνθετική τους αποτίμηση, από όπου προκύπτουν τα σημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis we present our proposal for a new Science curriculum for grades 1 to 4 of primary education. This Science curriculum is designed within the context of knowledge and competencies for pupils’ everyday life. In order to develop our proposal, we analysed Science curricula for lower grades of compulsory education from countries exhibiting high performance in the Program for International Student Assessment (PISA) survey, scoring either above the average of all participating countries or at the higher rankings of this scale. These countries are: Finland, Sweden, Great Britain (England), France, Australia and Canada (Ontario). In parallel, we analyzed the Science curriculum of Baden-Württemberg (Germany) and Italy, because they lately proceeded into extensive educational reforms after their initial unsuccessful evaluation from PISA survey. The analysis of Science curricula is followed by a composite evaluation aiming at revealing the main points of convergence. Based on this an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37187
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37187
ND
37187
Εναλλακτικός τίτλος
Science curricula for 1st to 4th classes of primary school in the direction of scientific literacy
Συγγραφέας
Σταμπουλή, Μελπομένη (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κουμαράς Παναγιώτης
Σέρογλου Φανή
Πλακίτση Αικατερίνη
Τσιάκαλος Γεώργιος
Τρέσσου Ευαγγελία
Αυγολούπης Σταύρος
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικές επιστήμες; Προγράμματα σπουδών; Ικανότητες-κλειδιά; Επιστημονικός γραμματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
348, σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)