Προγράμματα σπουδών φυσικών επιστημών Ε' και ΣΤ' δημοτικού στην κατεύθυνση του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες

Περίληψη

Στο Πρώτο Μέρος της διατριβής, παρουσιάζουμε την εξέλιξη της έννοιας του «γραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.)» και αναλύουμε την έρευνα του προγράμματος PISA1 (δεδομένου ότι η έννοια του «γραμματισμού στις Φ.Ε.» στο πλαίσιο του διεθνούς αυτού προγράμματος είναι η κυρίαρχη σήμερα) με στόχο να αναδείξουμε τις προτάσεις του για τη συγγραφή προγράμματος σπουδών Φ.Ε. για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Στο Δεύτερο Μέρος παρουσιάζουμε την ανάλυση των προγραμμάτων σπουδών Φ.Ε. εννέα χωρών, οι οποίες είτε βρίσκονται ψηλά στην κλίμακα αξιολόγησης του PISA είτε προχώρησαν στην αλλαγή των προγραμμάτων τους μετά την αποτυχία τους στην εν λόγω έρευνα (Φινλανδία, Αγγλία, Αυστραλία, Καναδάς, Σουηδία, Γαλλία, Βάδη Βυρτεμβέργη, Βαυαρία, Ιταλία). Στόχος της ανάλυσης των προγραμμάτων σπουδών των εννέα διαφορετικών χωρών είναι: α) να αναδείξουμε τις αντιλήψεις και τις προτάσεις τους για τη διδασκαλία των Φ.Ε. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού), β) να διαπιστώσουμε αν συγκλίνουν με τις π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Part I of this work, we present the evolution of the concept of “literacy” in Science Education (S.E..) and analyze the research program PISA (since the concept of “literacy” in S.E. as part of the international program is dominant today) to highlight its proposals for the writing of a S.E. curriculum in compulsory education. In Part II we present the analysis of the S.E. curricula in nine countries participating in PISA (Finland, UK, Australia, Canada, Sweden, France, Baden Wuerttemberg, Bavaria, Italy). The aim for this curricula analysis of the above nine different countries is : a) to highlight their ideas and suggestions for S.E. teaching in primary education (grades E and F), and b) to find out if their suggestions converge with those of PISA. In Part III the results of the curricula analysis in the different countries are composed in order to create a composite proposal for the creation of Science Education Curriculum (E and F Primary Education) in the direction of “literacy” ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20487
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20487
ND
20487
Εναλλακτικός τίτλος
Science curricula of E' and F' primary school classes in the direction of scientific literacy
Συγγραφέας
Πράμας, Χρήστος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΚΟΥΜΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Τσιάκαλος Γεώργιος
Σερόγλου Φανή
Σταυρίδου Ελένη
Αυγολούπης Σταύρος
Τρέσσου-Φατούρου Ευαγγελία
Κογκίδου Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
PISA διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης μαθητών; Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Γραμματισμός στις φυσικές επιστήμες; Επιστημονική ικανότητα; Πρόγραμμα σπουδών; Δημοτικό σχολείο; Γνώσεις και ικανότητες για την καθημερινή ζωή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
353 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)