Παιδιά που μαθαίνουν αγγλικά ως τρίτη γλώσσα: μελέτη της παραγωγής του προφορικού λόγου τους

Περίληψη

Ο στόχος της παρούσας διατριβής ήταν να μελετηθεί η αλληλεπίδραση των τριών γλωσσών ως προς το λεξιλόγιο σε 49 παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκονται την Αγγλική, ως Γ3 (τρίτη γλώσσα). Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν 9-12 ετών, είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, κατάγονταν από μεταναστευτικές οικογένειες και ήταν στην διαδικασία απόκτησης του επιπέδου Α1 σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αφηγηθούν μια εικονογραφημένη ιστορία στην Γ3 τους (Αγγλικά). Διερευνήθηκε η διαγλωσσική επιρροή ως προς την μίξη κωδίκων (code mixing) καθώς και την γλώσσα που λειτούργησε ως κύρια προμηθευτής (είτε ελληνικά είτε αλβανικά, είτε ήταν η Γ1 είτε η Γ2 των παιδιών). Η έρευνα εστίασε στην μεταφορά (transfer) και ειδικότερα στο λεξιλογικό επίπεδο ώστε να εντοπιστεί η κύρια πηγή μεταφοράς ως προς την γλώσσα που χρησιμοποίησαν οι συμμετέχοντές μας κάθε φορά που δεν χρησιμοποιούσαν την γλώσσα-στόχο της αφήγησης.Επίσης, τα παιδιά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the vocabulary interaction of the three languages of primary school children who are currently learning their L3, English, in a school context. All of our participants had stated as their L1 either Greek or Albanian and English as their L3.All of our participants were from 9 to 12 years old, born and raided in Greece, they all came from immigrant families and they were in the process of acquiring their A1 level in their L3 according to the CEFR. Specifically, the participants were asked to narrate a picture story in their L3 (English). The study aimed to explore cross- linguistic influence as far as code mixing is concerned, as well as the main source language or default supplier of cross-linguistic influence (either Greek or Albanian, whether L1 or L2) while speaking their L3 English. Code mixing and code switching instances were analysed and discussed. Also, our participants produced trilingual utterances (which are rather scarce in so ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36601
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36601
ND
36601
Εναλλακτικός τίτλος
Children learning english as a third language: a study on their L3 speech production
Συγγραφέας
Αναστασίου, Φωτεινή (Πατρώνυμο: Θεόφιλος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Γεωργία
Μήτσης Ναπολέων
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Θωμαδάκη Ευαγγελία
Γκανά Ελένη
Αλεξίου Θωμαή
Γαλαντόμος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσολογία; Εφαρμοσμένη γλωσσολογία; Τριγλωσσία; Πολυγλωσσία; Μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Εκμάθηση αγγλικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
317 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)