Διερεύνηση της επίδρασης ατομικών και κειμενικών χαρακτηριστικών στην κατανόηση γραπτού λόγου στο πλαίσιο των εξετάσεων αγγλικής γλώσσας με ειδικότερη αναφορά στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ): ένα νέο εργαλείο για αυτόματη ταξινόμηση αγγλικών κειμένων

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας έρευνας υπήρξε η εμπειρική διερεύνηση της επίδρασης ατομικών και κειμενικών χαρακτηριστικών στη διαδικασία κατανόησης γραπτού λόγου στο πλαίσιο των εξετάσεων Αγγλικής γλώσσας με ειδικότερη αναφορά στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ). Ερέθισμα για την εξέταση του συγκεκριμένου θέματος υπήρξε η αναγκαιότητα ενίσχυσης, μέσα από την ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων, των, σε μεγάλο βαθμό, μέχρι σήμερα υποκειμενικών κυρίως κριτηρίων επιλογής γραπτών κειμένων για χρήση στις εξετάσεις γλωσσομάθειας στην Αγγλική γλώσσα. Προηγούμενες έρευνες στην αξιολόγηση της διαδικασίας κατανόησης γραπτού λόγου έχουν δείξει ότι τόσο κειμενικά χαρακτηριστικά όπως το γλωσσικό περιβάλλον, η δομή, το είδος και το ύφος του κειμένου, όσο και η προηγούμενη γνώση του θέματος από μέρους των αναγνωστών ασκούν σημαντική επίδραση στη διαδικασία κατανόησης γραπτού λόγου, επίδραση που σε περιβάλλον εξετάσεων είναι δυνατόν να έχει αρνητικές συνέπειες στην αξιοπιστία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present research has been twofold: a) to delineate, based on a specific theory of language, a range of linguistic features that characterize the reading texts used at the B2 (Independent User) and C1 (Proficient User) level of the KPG language exams in English in order to better define text difficulty per level of competence, and b) to examine whether specific reader variables influence KPG test-takers perceptions of reading comprehension difficulty. In other words, an attempt has been made to find the relationship between these predictor variables and the readability level of English texts included in the reading test papers of the KPG examinations. The ultimate purpose of such research has been to provide a Text Classification Profile per level of competence and create a formula for automatically estimating text difficulty and assigning levels to texts, consistently and reliably, in accordance with the purposes of the exam and the KPG candidature special characteristic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29885
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29885
ND
29885
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of text and reader variables on reading comprehension: the case of the greek state certificate of english language proficiency exams (KPG): a new text difficulty index for automatic text classification
Συγγραφέας
Λιόντου, Τρισεύγενη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δενδρινού Βασιλική
Μικρός Γιώργος
Υφαντίδου Έλλη
Τσοπάνογλου Αντώνης
Veenman Marcel
Λασκαράτου Χρυσούλα
Τσαγγαρή Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωσιμότητα κειμένου; Δυσκολία κατανόησης κειμένου; Υφομετρικοί δείκτες κειμένου; Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (ΚΠγ); Εξετάσεις στην Αγγλική γλώσσα; Αυτόματη ταξινόμηση κειμένου; Λεξικογραμματική πολυπλοκότητα; Χαρακτηριστικά αναγνώστη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
555 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)