Ανάπτυξη στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην ανάπτυξη της κατανόησης του γραπτού λόγου, η οποία συνιστά μία από τις τέσσερις βασικές δεξιότητες του λόγου στην Αγγλική γλώσσα και μάλιστα εκλαμβάνεται ως ενεργητική δεξιότητα, καθώς ο αναγνώστης στην προσπάθειά του να κατανοήσει το νόημα ενός αγγλικού κειμένου βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με αυτό, χρησιμοποιώντας διάφορες στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας ορισμένων στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου στη βελτίωση της ικανότητας των μαθητών/τριών να κατανοούν και να εντοπίζουν τις απαιτούμενες κάθε φορά πληροφορίες των γραπτών κειμένων στην Αγγλική γλώσσα. Οι στρατηγικές οι οποίες διδάχθηκαν στους μαθητές/τριες ήταν η πρόβλεψη περιεχομένου των κειμένων βάσει τίτλων, υποτίτλων, και εικόνων, η χρήση σημασιολογικού χάρτη προ της ανάγνωσης του κειμένου, η διαγώνια ανάγνωση και το μάντεμα της σημασίας άγνωστων αγγλικών λέξεων από τα συμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study focuses on the development of the reading comprehension skill, which is regarded as an active and strategic process during which readers deploy a number of reading strategies in order to construct meaning from English as a foreign language (EFL) texts. In this context, this study aimed to investigate the effectiveness of implementing metacognitive multiple-strategy instruction -consisting of predicting text content, using semantic maps prior to text reading, skimming, scanning, and contextual guessing- on elementary EFL learners’ reading performance. In particular, the sample consisted of 135, 11 to 12 year old, Greek-speaking EFL learners. The study, quasi experimental in design, involved an experimental group that received a three-month strategy instruction and a control group that received no such training but participated in pretest, posttest, and follow-up measurements. The instructional approach adopted in this study was Direct Explanation; the strategy instruct ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31804
ND
31804
Εναλλακτικός τίτλος
Developing reading strategies in elementary EFL classrooms
Συγγραφέας
Μανώλη, Πολυξένη του Γεώργιος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Μαρία
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Ψάλτου-Joycey Αγγελική
Μπονώτη Φωτεινή
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Κατανόηση γραπτού λόγου στην αγγλική ως ξένη γλώσσα; Διδασκαλία στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου; Διδασκαλία της κατανόησης γραπτού λόγου; Στρατηγική προσέγγιση κειμένων; Μαθητές δημοτικού σχολείου; Μαθήτριες δημοτικού σχολείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 253 σ., εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)